Множество нарушения след поредица от проверки на различни търговски обекти на събора на Рожен са установили от Националната агенция по приходите. Те са били свързани основно с липсата на издаден касов бон и липса на фискални устройства в някои от обектите е било констатирано повече от едно нарушение.
Проверени в рамките на два дни са били над 22 търговски обекта. В рамките на контролната кампания, служителите на НАП са извършили явни и тайни наблюдения, като в проверките се е включил и т.нар. "таен клиент", чрез който безспорно е установено, че част от търговците не издават документи за извършените продажби, съобщиха от приходната агенция.
“Главният фокус на НАП при проверките както по време на събора в Рожен, така по морските ни курорти е коректното отчитане на приходите от продажби на стоки и услуги в търговските обекти. Неведнъж сме се обръщали към потребителите със съвет да изискват своя касов бон, тъй като по този начин те осъществяват граждански контрол върху отчитането на приходите, стават гарант за лоялна конкуренция и защитават потребителските си права“, каза Румен Спецов, изпълнителен директор на НАП.