Средства за наем на четири влакови композиции ще поиска да бъдат заложени в бюджета за догодина транспортният министър Георги Гвоздейков, заяви самият той в ефира на bTV. Идеята е ръководството на МТ да представи визия за конкретните стъпки за реформа в структурата на железопътния транспорт до 2026 г., когато се очаква да пристигнат средства по Плана за възстановяване и устойчивост.
"Става дума за тотално наемане на композиции. Купуваме по ПВУ, но това ще дойде по 2026 - 2027 г., но за да покажем активност и дейност, искаме да наемем", посочи Гвоздейков.
"Най-елементарното нещо е да направим проучване за наемане на модерни влакове, с които да осигурим качествена услуга. Това не е толкова скъпо. Възложих като задача на ръководството на БДЖ в спешен порядък да ми намерят най-добрите възможности за наемане на композиция - 4 влака, които да пуснем като експресна услуга. Има възможност в градовете, които са със засилена икономика - Стара Загора и Казанлък, които използват масово автомобили, да бъдат мотивирани да се качват на железопътен транспорт", допълни той.
Гвоздейков направи проверка на услугата, която обаче е установила, че българските железници не са се променили през последните 30 г.
"Не видях нищо по-различно от БДЖ от това, което съм виждал преди 30 г. Това е недопустимо. В началото на композицията стоеше модерен локомотив, която теглеше старата композиция. Започнах да си задавам много въпроси. Нелепо е. При положение, че толкова години се опитваме да наваксаме това, което са направили другите страни в Европа…", посочи Гвоздейков.