Шофьорите, които отказват тест за дрога и алкохол, да бъдат съдени. Това призова депутатът от „Продължаваме Промяната-Демократична България” от ефира на „Здравей, България”.
„Срещнах се с министър Стоянов. В момента проверяваме какви тестове се използват в Европа, за да вземем пример от тях. В Холандия, например, където марихуаната е легализирана, се използват акуратни тестове. Когато говорим за пътна безопасност, се сблъскваме с много корупционни модели. Всъщност в България корупцията убива на пътя. Спомняте си случая с Георги Семерджиев, който помете две жени в центъра на София. Той е рецидивист с множество катастрофи. Трябва да има законодателство и правила”, подчерта Ананиев.
Той обясни, че една от идеите е да не може да се откаже кръвна проба, след като си спрян и тестван с дрегер. „Ако откажеш, директно ти се взима книжката за две години и идеята е да може да има ефективна присъда и да лежиш в затвора. Ще видим как правно това да може да влезе в закона. Защо се отказва кръвна проба, ако не си пил?“, каза депутатът. Попитан как ще се докаже, че един човек не е употребявал наркотици, а е взел лекарства, каквито случаи има, Ананиев даде пример с Холандия, където са разрешени леките наркотици.
„Проверява се какви тестове се използват в Европа, за да може да ги приложим и ние. В Холандия се ползват тестове, които са акуратни“, каза той.
Ананиев обясни, че се мисли и по възможността първата година младите шофьори да нямат право да карат мощни коли, както и да се кара с по-малко точки през първата година.
„13% от всички ПТП-та се правят от млади шофьори, но те скачат драстично в нощните часове. Много от автошколите не обучават нощем. Взимате книжка, излизате с приятели и какво става – катастрофа, защото не сте карали нощем“, каза той. Затова се мисли и за забрана за шофиране на младите водачи между 22 и 6 часа.
„Има предложение това да важи за новите водачи за 12 месеца. Изключение може да се направи, ако има придружител – човек, който има опит и стаж зад волана“, обясни той.