Практиката в развитите морски държави е да се дават на концесия дейности по обслужването и евентуално – корабни места. Никъде няма предоставяне на цели пристанища на един-единствен оператор.
Това заяви пред NOVA NEWS депутатът от ПП-ДБ Димитър Найденов.
По думите му идеята на развалянето на концесията за пристанище „Росенец” е пристанищните такси да влизат в джоба на държавата, а не в чужда частна компания.
„Не става дума за национализация, това би означавало, че частна собственост става държавна. Нефтеното пристанище „Росенец” винаги е било държавна публична собственост. Целта е прекратяване да договора на частната компания „Лукойл” върху концесията и връщане контрола върху тази критична инфраструктура. Собствеността на рафинерията ще си остане частна”, отбеляза народният представител.
Той бе категоричен, че концесията за нефтеното пристанище „Росенец” е направена порочно.