Напълно електрическите автомобили бързо си проправят път на германския пазар и вече представляват около 20% от всички новорегистрирани коли в страната. Това става ясно от данни на германската Федерална служба за автомобилен транспорт (Federal Motor Transport Authority - KBA), цитирани от ДПА.
През юли са били регистрирани над 48 000 нови изцяло електрически автомобила, което е ръст с 60 на сто спрямо същия месец на миналата година.
Природозащитници и любители на електрическата мобилност бързо възприемат електромобилите, но според ново проучване на консултантската компания "ПрайсуотърхаусКупърс" (PwC) електрическите модели започват да се конкурират с традиционните дори за обикновените купувачи на масовия пазар.
Автомобилостроителите в момента се борят за пазарен дял при продажбите на електромобили, особено в по-високия ценови сегмент, заради което някои предлагат значителни ценови намаления в опит да привлекат купувачи.
Съгласно проучването на "ПрайсуотърхаусКупърс" средната отстъпка за електромобил в премиум сегмента е нараснала с една четвърт до 14% между юни и юли. В средния ценови сегмент средната отстъпка се е увеличила с една трета до 11 процента. Наблюдава се обаче и скептицизъм дали високото търсене на електромобили ще продължи дълго.
За търговските клиенти електромобилите ще станат "значително по-малко привлекателни", след като на 1 септември приключи германската схема за значителни субсидии, отбелязва Константин Гал, управляващ партньор в консултантската компания И Уай (EY).
Търговски клиенти правят 68% от новите регистрации на електромобили в Германия.