Нашето предложение е да се разшири броят на психолозите в образователната система, включително, когато има необходимост, в детска градина. Децата трябва да имат достъп до психологическа помощ. Психолозите трябва да формират стройна професионална мрежа и да се супервизират помежду си. Децата трябва да имат достъп и до други психолози.
Това заяви пред bTV образователният министър проф. Галин Цоков.
По думите му цялата инфраструктура на социална подкрепа трябва да е достъпна за всяко дете.
"Към МОН има една мобилна група от кризисни психолози, която подпомага деца след определена криза. Част от колегите работят с девойката от Стара Загора. Евентуално на мобилен принцип ще търсим възможност за подпомагане на образователни системи, които са на по-отдалечени места", посочи той.
"По отношение на изпитите за другата година, един от водещите проблеми, свързан с външното оценяване след 7 клас, касаеше това, че някои деца бяха болни и не можаха да се явяват на изпитите и получиха служебна нула. Оттам, те нямаха шанс да се класират за училищата, които бяха избрани. Ние ограничаваме децата и техните родители в такава ситуация. Трябва да им се даде възможността за избор на образование. Това, което успяхме да направим, е да има възможност деца, които са в болница, да се явят на допълнителни дати, които се определят. със заповед от министъра на образованието", отбеляза проф. Цоков.
Запитан каква оценка дава на българското образование, образователният министър отговори, че основната задача, по която работи, е създаване на стандарт за управление на качеството в българското образование.