НОВИНИ


Хайнекен продаде бизнеса си в Русия на загуба от 300 млн. евро

6 4256 25.08.2023
Хайнекен продаде бизнеса си в Русия на загуба от 300 млн. евро
БГНЕС

Хайнекен очаквано продаде бизнеса си в Русия на загуба от 300 млн. евро след критиките за това колко време е отнело на холандската пивоварна група да напусне страната след пълномащабното нахлуване в Украйна.


Хайнекен ще продаде бизнеса, който има седем пивоварни и 1800 служители, на руския производител Arnest Group. Сделката ще доведе до загуба от 300 млн. евро, съобщи компанията, цитирана от "Файненшъл Таймс".
 

Въпреки че редица европейски компании декларираха планове за продажба или закриване на дейността си в Русия след инвазията, някои от тях не бързат да се откажат, като се позовават на мащаба на дейността или на необходимостта да защитят персонала, който все още се намира в страната.


Пивоварната компания вече изтегли марки като Heineken, Miller и Guinness от руските рафтове, въпреки че Amstel остана в продажба, за да поддържа местния бизнес, а местното ръководство пусна нови продукти.

 

Главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринк каза следното: "Последните събития показват значителните предизвикателства, пред които са изправени големите производствени компании при излизането им от Русия. Въпреки че това отне много повече време, отколкото се надявахме, тази сделка осигурява препитание на нашите служители и ни позволява да напуснем страната по отговорен начин."

 

Професор Джеф Зоненфелд, който е автор на глобален списък на чуждестранните компании, търгуващи в Русия, отправи критики към някои западни групи, които не са напуснали страната, че са нарушили обещанията си.
 

В отговор тази година Хайнекен заяви, че работи интензивно, за да прехвърли бизнеса си на купувач при сложни обстоятелства.
 

Компанията добави, че руският бизнес е отделен и се финансира самостоятелно, като няма обмен на средства между Хайнекен и местната дейност. Сделката е отнела месеци, за да получи одобрение от регулаторните органи.
 
Като част от сделката Хайнекен заяви, че ще има тригодишен лиценз за "някои по-малки регионални марки, които са необходими за осигуряване на непрекъснатост на бизнеса и гарантиране на одобрението на сделката".
 
 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама