НОВИНИ


Влак дерайлира часове, след като излезе от ремонт

16 5889 18.10.2010
Влак дерайлира часове, след като излезе от ремонт

Шефът на БДЖ подаде оставка



Дерайлирали са три вагона на бързия влак "Чайка" от Бургас за София в района на гара "Септември", съобщиха от БДЖ.  Причината е немарливо направен ремонт само часове преди инцидента, който като по чудо се размина без жертви и пострадали.

172-мата пътници от влака ще бъдат извозени с автобуси. Основна причина за дерайлирането на влака е паднал капак на редуктор от локомотива. Това съобщи Пенчо Попов, изпълнителен директор на БДЖ. Вчера тренът е излязъл от технически текущ ремонт, което означава, че ремонтът не е извършен както трябва, уточни Попов. Огледът е показвал, че по време на движението няма технически грешки, извършени от локомотивния машинист и екипа на влака. Движението с ниска скорост е предотвратило по-сериозни щети и човешки жертви. Влакът се е движил с малка скорост при навлизане в гарата и поради това металният капак на редуктора, който се е откъртил от локомотива, е завлякъл само колелата на третия вагон и е довел до дерайлирането на последните три вагона. Минути по-късно самият Попов обаяви, че е подал оставка като шеф на БДЖ.

Frognews.bg
припомня, че това е вторият подобен инцидент в рамките на 2 седмици. На 4-ти октомври две композиции се блъснаха между гарите Драгоил и Драгоман, в следствие на което пострадаха 26 души. Малко след това Софийският административен съд призна, че 80 процента от влаковете на държавните железници са незаконни, тъй като нямат сертификат за техническа изправност и потвърди заповед на отстранения шеф на железопътната администрация Симеон Ананиев за спиране на тези локомотиви и вагони от движение.

БДЖ обаче обжалва пред Върховния административен съд, а от Министерството на транспорта и от железниците обясниха, че "ежедневно, дори ежечасно" се проверява техническата изправност на подвижния състав и няма никаква опасност при пътуването с държавния превозвач. Транспортният министър Александър Цветков дори каза, че ще предложи законови поправки, с които да отпадне сегашното изискване на пет години локомотиви и вагони да минават на основен преглед пред Института за железопътен транспорт за независима оценка на тяхната годност.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама