Шефът на БДЖ подаде оставка
Дерайлирали са три вагона на бързия влак "Чайка" от Бургас за София в района на гара "Септември", съобщиха от БДЖ. Причината е немарливо направен ремонт само часове преди инцидента, който като по чудо се размина без жертви и пострадали.
172-мата пътници от влака ще бъдат извозени с автобуси. Основна причина за дерайлирането на влака е паднал капак на редуктор от локомотива. Това съобщи Пенчо Попов, изпълнителен директор на БДЖ. Вчера тренът е излязъл от технически текущ ремонт, което означава, че ремонтът не е извършен както трябва, уточни Попов. Огледът е показвал, че по време на движението няма технически грешки, извършени от локомотивния машинист и екипа на влака. Движението с ниска скорост е предотвратило по-сериозни щети и човешки жертви. Влакът се е движил с малка скорост при навлизане в гарата и поради това металният капак на редуктора, който се е откъртил от локомотива, е завлякъл само колелата на третия вагон и е довел до дерайлирането на последните три вагона. Минути по-късно самият Попов обаяви, че е подал оставка като шеф на БДЖ.
Frognews.bg припомня, че това е вторият подобен инцидент в рамките на 2 седмици. На 4-ти октомври две композиции се блъснаха между гарите Драгоил и Драгоман, в следствие на което пострадаха 26 души. Малко след това Софийският административен съд призна, че 80 процента от влаковете на държавните железници са незаконни, тъй като нямат сертификат за техническа изправност и потвърди заповед на отстранения шеф на железопътната администрация Симеон Ананиев за спиране на тези локомотиви и вагони от движение.
БДЖ обаче обжалва пред Върховния административен съд, а от Министерството на транспорта и от железниците обясниха, че "ежедневно, дори ежечасно" се проверява техническата изправност на подвижния състав и няма никаква опасност при пътуването с държавния превозвач. Транспортният министър Александър Цветков дори каза, че ще предложи законови поправки, с които да отпадне сегашното изискване на пет години локомотиви и вагони да минават на основен преглед пред Института за железопътен транспорт за независима оценка на тяхната годност.