По думите на бившия зам.-министър на туризма Бранимир Ботев за пореден път ние се занимаваме с последиците, след като трагедията настъпи, а не се занимаваме с превенцията, с анализ на първопричините, довели до всичко това.
Аз лично не съм убеден, че в евакуационните планове, каквито би трябвало да има за природни бедствия в съответните общини, е предвидено да бъде отчитан броят на туристите в съответното място. Това не се вменява и на концесионерите, които управляват една голяма част от териториите - най-невралгичната част, където се вливат реките, където е контактната зона с морето, където са пясъците, категоричен бе той по БНТ.
Освен това многобройните взаимно изключващи се текстове на българското законодателство правят така, че на една и съща територия всеки да прехвърля отговорността - държавата на общината, общината на Басейнова дирекция, Басейнова дирекция отново на общината и на общински служби и накрая - концесионерите, посочи той.
Голямата част от зоните по южното ни Черноморие, където се развива морски туризъм, се намират в близост до места, където се вливат реки. В по-високата си част тези реки са свързани с язовири. В района на Царево има два язовира. Това винаги създава опасност от проблем с язовира, преливане, скъсване на язовирна стена, след това оттичане на водата в дерето в голямо количество и последващи щети на края на брега. Такава картина пък обрисува бившият министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.
Тя отбеляза, че по-голямата част от мостовете по Южното Черноморие са правени по времето на Тодор Живков. Много малко са строени в последно време. Тук възниква въпросът за безотговорната поддръжка, посочи тя.