ГЛАСЪТ


Ние с гайдите: Промени в закона, одобрени от граждани, а не от депутатите

4 13488 08.09.2023
Ние с гайдите: Промени в закона, одобрени от граждани, а не от депутатите

Без да се допитат до граждани, експерти, водещи юристи и взели само това, което ги устройва от опита на чужди държави, българските депутати приели на първо четене поправки в Закона за движение по пътищата. Предвиждат се нови тежки, направо жестоки санкции срещу шофьорите. Смъртно наказание не се предлага, защото е премахнато на 12 декември 1998 г, а не защото не им е минало през ума…


Всъщност безумието с отнемането на колите след положителен тест след употреба на лекарства е доста близо до онова наказание...

 

В тази връзка се разговорихме приятели и познати, които карат коли от много години по родните пътища и улици и имат навъртян завиден километраж в чужди страни.

Заедно приехме на първо, второ и трето обсъждане поправки в досегашното законодателство, които по наше скромно мнение са справедливи и очаквани отдавна от цялото общество.

 

Но по същество.

 

Настимир Ананиев от ПП-ДБ и група народни представители предложили увеличение на размера на глобите, плащане на глобите онлайн, повече ограничения за младите шофьори и нови принудителни административни наказания. Защото нали, шофьорът е гад и трябва да бъде под напрежение още щом докосне ключа на стартера.

Нашата група за законови промени предлага въвеждане на солени глоби на всички полицаи и служители от администрацията, които по някаква причина забавят изпълнението на своите задължения по обслужване на гражданите. Да им се налагат и принудителни наказания за мърляв външен вид, лош речник и сърдити гримаси.

Предлагаме също глоби от 5 000 до 20 000 лева на всеки отговорен чиновник, който откаже да даде информация, къде отиват събраните пари от глоби и за какво се използват. На прикриващите подобна информация общински и държавни служители да се отнема правото на работа от 6 месеца до една година, през което време същите да извършват принудително обществено полезен труд. Задължават се партиите, които са назначили въпросните лица, да бъдат лишавани от 10% от държавната субсидия без право на обжалване.

 

Одобряваме предложението, който управлява МПС без свидетелство за правоуправление, както и собственик, длъжностно лице или водач, който допуска или предостави управлението на автомобила на неправоспособен водач или на водач след употреба на алкохол или наркотици, се наказва с глоба от 100 до 300 лв. Новата промяна е санкцията да скочи на 1500 до 2000 лв., а при повторно нарушение тя да бъде от 2500 до 3500 лв.

Допълваме обаче: Ако лицата, натоварени със задълженията за контрол и прилагане на въпросната мярка, не си свършат работата в определен от закона кратък срок, да им се наложи същото наказание на тях самите.

 

Друга депутатска промяна гласи: Нов водач, придобил правоспособност за управление на моторни превозни средства от категория В или В1, за срок от дванайсет месеца от придобиването на правоспособността, да му е забранено да управлява МПС с максимална мощност над 90 kW (120 конски сили); да управлява МПС в часовете от 22:00 до 6:00 часа и да управлява МПС с концентрация на алкохол в кръвта над 0,1 на хиляда и/или след употреба на наркотични вещества или техни аналози.

 

Това, недраги политици, е китайска пиратка на абитуриентски бал. Идете в студентски град и през нощта на околовръстния път и вижте как народната полиция не е в състояние да спре гонките и дрифтовете на самонадеяни младоци. Дано да успеете с тези мерки, ама надали… Защото и вашите деца са в тази графа.

 

Законопроект, внесен от Александър Ненков от ГЕРБ-СДС и група негови колеги предвижда органите на МВР да проверяват не само шофьорската книжка на спрения за проверка водач, но и тези на пътниците. И при наличие на нарушение в системата да им се връчва невръчен електронен фиш. Ще ни се да видим как униформени проверяват Ненков и майка му Юлия Ненкова, шеф на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Любопитна гледка ще е, няма спор. Дано документите на шофьора от НСО да са в ред…

 

Нататък…

 

Разширяват се правомощията на длъжностни лица от общините, определени от кмета, при извършването на административни услуги на гражданите също да могат да връчват електронни фишове за наложени наказания по ЗДвП.

Също така се предвижда определените от кметовете на общини служби за контрол да могат да използват технически средства и системи, заснемащи и записващи датата, мястото, точен час и вида на нарушението, както и регистрационния номер на моторното превозно средство, с което е извършено нарушението, както и да могат да преместват или да нареждат да бъде преместено  в нарушение пътно превозно средство на отговорно пазене, на предварително публично оповестено място без знанието на неговия собственик или на упълномощения от него водач.

 

Такаааа… Звучи все едно държавата наистина е загрижена да се свърши повече работа от хора, наричани през последните години „калинки“ по ясни за всички причини. Представяте ли си какви рушвети и подкупи ще се излеят към тях, за да изчезнат записи от камери, например.

 

Ние предлагаме хората в посочените администрации, за които се получат сигнали от граждани, че не си изпълняват задълженията по закон и се държат грубо, да бъдат моментално освободени и да излязат на пазара на труда, там да си изкарват хляба. Първо отстраняване за шест месеца, а при повторно изразено гражданско недоволство – за постоянно.

 

Не изостава от своите другари и Божидар Божанов от ПП-ДБ, който предлага да се премахнат всички стикери от предното стъкло на автомобила и да се създаде възможност да се плащат глобите онлайн, дори и те да не са връчени присъствено. Браво!

 

Ние пък настояваме за въвеждане на стикери на предното и задното стъкле на всички автомобили от НСО, които возят големците, за да виждат гражданите за какво се харчат техните данъци. Мислим, че е справедливо.

 

Димитър Найденов от ПП-ДБ е строг, но справедлив: предлага наказанието на водач, който нарушава правилата за преминаване през железопътен прелез, да бъде лишаване от право да управлява МПС за 12 месеца и глоба от 3000 лв., като при повторно нарушение наказанието да е 3 години без право да шофира и глоба от 5000 лв.

 

Става, но трябва да се допълни, че отговарящите чиновници и ръководители в БДЖ, които са допуснали прелези да изглеждат като ударени от урагана „Хилари“, да бъдат глобявани със същите суми и да им се отнема възможността да заемат въпросната длъжност първо за една, а след това за три години. Поне.

Стигаме до много важни поправки.

 

Политици и министри, свързани с изграждането на некачествени пътища, улици и магистрали, да бъдат глобявани, според регистрираните от гражданите нефелни обекти, с глоби от 200 000 до 10 милиона лева. Малко е, но трябва да се тръгне отнякъде.

 

Разширяват се също така правата на населението да извършва граждански арести на въпросните политици, министри и висши чиновници, които очевидно - извън твърденията на прокуратурата, ДАНС и МВР, - ощетяват бюджета и държавата и не защитават обществения интерес.

 

За рецидиви като неспиращите кражби от строежа на магистрали, прилагането на схемата „ремонт на ремонта“, платените милиони, но не извършени ремонти на язовири, канали, речни корита и дерета, откраднатите стотици милиони от фалшиви и завишени ремонти на жп линии, проведените корупционни търгове и обществени поръчки и пр., на отговорните по закон лица да се налага мярка „задържане“ за 72 часа. След гласуване на народа в народния парламент – социалните мрежи, този срок може да бъде променен на постоянен.

 

Това да става в същите арести и при същите условия, в които се поставят сега провинилите се, според властите граждани. Ще ги охраняват и ще се грижат за правата им същите униформени и надзиратели, които го правят сега.

 

Предвиждаме затвор при първоначален строг режим за отговорни лица за които има сигнали, че са корумпирани, но прокуратурата отказва да ги разследва. Същата мярка да се прилага и към прокурорите, които се правят на ударени, от което имотите им в Гърция, Италия и Испания никнат като гъби. Смятаме, че затвор от 10 до 15 години и глоба от 10 000 до 10 милиона лева, е една възпитателна мярка.

 

Предлагаме високи глоби и за униформени, които се държат с гражданите и водачите на МПС като с нищожества без права. За доказателство ще се приемат оплаквания и свидетелства на граждани. За първо провинение редови полицаи ще отнесат санкция от 500 лева, а при повторно деяние – 3000 лева. Тези наказания, умножени по три, ще бъдат прилагани към техните началници. Министърът на вътрешните работи се задължава след такива случаи публично да се извини на унижените и пострадали граждани. При втори случай – да подава оставка.

 

Това успяхме да сътворим при първата обмяна на мнения в нашия приятелски кръг, в който участниците се отличават с активна гражданска позиция и в някои отношения превъзхождат депутатите, вносители на драконовски промени в Закона за движение по пътищата.

 

Своевременно ще ви информираме за предложенията ни за промени и в НПК, където напоследък се упражняват индивиди, нямащи понятие от реалностите.

 

И накрая: Всички български депутати, министри, зам.-министри, както и всички служители на МВР и прокурори да минат през дрегер за проверка дали са употребили наркотични вещества. Употребата на лекарства няма да се признава. На всички, чиято проба се окаже положителна, да бъде отнет поста, който заемат, личният автомобил, да бъдат отведени да дават показания в най-близкото РПУ, а медиите да публикуват техни снимки и коментари на случайни граждани, анкетирани на улицата и по телефона.

Крайно време е българските политици да проумеят, че не може задължения и наказания да има само за гражданите, а за съответните представители на институции, които се държат като сатрапи с населението да има само облаги и права. Противоестествено е.

 

Ние с гайдите, толкова можем. Ония в парламента не могат и толкова.

 

Следват 32 подписа.

Не сме интелектуалци, не участваме в движение „3 март“,

както и в инициативни комитети


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама