Уникален проект за студенство наставничество стартира на 20 октомври в Православния богословски факултет на Великотърновския университет.
Проектът, който ще бъде част от българското богословско образование, има за цел разработване и прилагане системата на туторството (от англ. tutor, наставник) в помощ на преподавателите и студентите от факултета.
Основните принципи на туторството са заимствани от системата на западното образование, като за модел е използвана туторската институция в богословските факултети и институти във Великобритания (Оксфорд, Кеймбридж, Дъръм).
Основната цел на туторството е индивидуалната работа със студентите от страна на лични консултанти, които подпомагат студентите в самостоятелната им подготовка на всички равнища на тяхното образование – подготовка за контролни и колоквиуми, събиране на библиография при писането на курсови и дипломни работи, помощ при решаването на конкретни образователни задачи, развиване на различни академични умения и навици и т.н. Поради факта, че системата на туторството не е традиционна за системата на висшето образование в България, проектът предвижда в случая тя да бъде приложена първоначално като дейност на Православния Център „Проф. Тотю Коев” в координация с ръководството на ПБФ.
Като се има предвид опита на висшето образование в Западна Европа, основателно може да се предполага, че въвеждането на системата на туторството ще бъде полезна за преподавателите и студентите при ПБФ и ще нареди факултета сред първите образователни институции в България които използват тази система.
Сред задълженията на студентския наставник (тутора) влизат: помощ за студентите да разбират по-добре съдържанието на отделните дисциплини; развиване на организационните умения за самоподготовка на студентите; помощ при набавянето на допълнителни материали за обучението; помощ при изработването на курсови работи; индивидуална работа при затруднения в разбирането на академичния материал; създаване на обща атмосфера на екипна работа и взаимопомощ.
Студентите, от своя страна, избират работа с тутора на доброволен принцип. От проведената предварително анкета сред студентите, над 90% са заявили желание да работят с наставник поне два пъти седмично.
Проектът се осъществява със съдействието на фондация Покров Богородичен.