Какви ще са новите правила за младите шофьори? Какви са европейските практики при връчване на глоби и наказателни постановления?
Темата коментираха в студиото на „Здравей, България” адвокат Силвия Петкова, адвокат Александър Кашъмов, председателят на Асоциация за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев и бившият рали състезател Павел Жеков от Академия за безопасно майсторско шофиране.
„При нас каквото и да се направи – няма да се случи. Какво пречи сега на КАТ да връчва глоби и наказателни постановления по постоянен адрес? Никой не прави това? И казваме, че има неплатени глоби. Хората трябва да си получат санкцията, за да я платят. За КАТ е важно да я наложат. Нататък не се интересуват. Има хубави примери от чужбина, но нека не следваме сляпо само един модел”, заяви Красимир Георгиев.
„По отношение на темата, свързана с тестовете на наркотици – определянето на законови граници на концентрацията на наркотични вещества е практика, въведена само в три европейски държави. В по-голяма част от европейските държави се обръща внимание на въздействието, но не от гледна точка на концентрацията, а от гледна точка на всеки конкретен случай. Това е по-правилния подход, по простата причина, че и самата концентрация има нюанси, включително и когато говорим за зависимости”, подчерта Силвия Петкова.
„Когато говорим за войната по пътищата, и това, че тя е с нарастващи жертви, не е лошо да погледнем статистиката – нещо, което не виждам народните представители да са направили. В случая медиите са си свършили работата да поискат тази информация и да напипат болния въпрос. Интересно е защо в институциите този въпрос не се изследва изобщо?
Тъй като връчването на глобите не е толкова сложен момент. Съдилищата успяват да си призоват свидетелите? Вътрешният министър трябва да си инспектира КАТ и да се разбере какъв е проблемът?
Очевидно, че при толкова много нарушения и необходимост от връчване на глоби – администрацията там не работи. Защо не работи? Хора ли няма, техника ли няма, способи ли няма, процедура ли няма? Това са неща, които трябва да се изяснят вътрешно в изпълнителната власт”, категоричен е Александър Кашъмов.
„За да намалим бързо и експресно жертвите на пътя, в градските участъци, където има пешеходни пътеки – трябва да се намали още максималната скорост. Защото явно е, че хората не умеят да контролират автомобила с по-висока скорост. Защото те говорят по телефона – нещо, което трябва да се забрани”, посочи Павел Жеков.