Основната причина за инцидента с хеликоптера край Гърмен е почти нулевата видимост и загубата на ориентация от страна на пилота.
Това съобщи пред Българското национално радио транспортният министър Георги Гвоздейков.
Инцидентът стана на 22 септември. Хеликоптерът бе част от гражданската авиация и е пръскал срещу вредители. Малко по-късно летателният апарат бе намерен разбит, а пилотът на борда - мъртъв.
Транспортният министър заяви, че към 7:30 ч. е имало сериозна мъгла. По думите на Гвоздейков пилотът е предприел сериозен риск при излитането в тази ситуация и инцидентът е можел да бъде предотвратен. Според събраната към момента информация пилотът е предприел особено рисково излитане.
Министър Гвоздейков коментира и изграждането на трети мост над река Дунав, за който на 20 септември правителствата на България и на Румъния подадоха формуляра за предпроектно проучване и кандидатстване за финансиране от Европейската комисия (ЕК). По думите на министъра около 1,4 млн. евро ще бъде сумата, която трябва да плати страната ни за трети мост на река Дунав.
Гвоздейков коментира и развитието на железопътния транспорт. По думите на министъра до този момент не е инвестирано достатъчно и съответно няма модернизация. Процесът е стартиран с обявяването на обществените поръчки за нов подвижен състав.
В коментар за прекратената концесия на нефтеното пристанище "Росенец", министър Гвоздейков допусна да бъдат предявени претенции от бившия концесионер "Лукойл":
"Ние сме изпълнили закона. Към момента пристанището функционира нормално, разтоварват се танкери с петрол. Но конкретно за претенциите от страна на "Лукойл" аз не мога да отговоря. Това може би ще се решава на ниво ЕК или Европейски съд, нямам представа".