НОВИНИ


Загива ли Метавселената на Зукърбърг?

1 4289 25.09.2023
Загива ли Метавселената на Зукърбърг?

Спомняте ли си Метавселената? Иновацията на Facebook доминираше за известен период от време новините в сферата на технологиите. После се появи ChatGPT и… всички забравиха за голямото вълнение около въведената от Марк Зукърбърг вселена. 


Милиардерът зад социалната мрежа Facebook бе напълно убеден, че когато обяви през октомври 2021 г. въвеждането на Метавселената ще промени и името на компанията си на Meta, а с това - ще промени и интернет. Това… не се случи съвсем. 

 

В момента Зукърбърг се опитва да убеди всички, че компанията му не се е отказала от идеята си за Метавселената. В сряда компанията провежда своето годишно VR събитие, наречено Meta Connect. Може би това е шанс за Зукърбърг отново да обясни мотивите си да вземе изключително печеливша компания за социални медии и да насочи фокуса й към изключително нерентабилно VR начинание, пишат в своя статия от BBC. 

 

Колко точно нерентабилна инвестиция? Reality Labs – която, както подсказва името, е клонът на Meta за виртуална и разширена реалност – е загубила зашеметяващите 21 милиарда долара от миналата година. Част от загубите отразяват дългосрочни инвестиции. Мета не очакваше краткосрочна възвръщаемост. Но тревожният факт за компанията е, че досега има много малко доказателства, че става дума за огромен удар.

 

Meta твърди, че има 300 000 потребители месечно: малко в сравнение с милиардите хора във Facebook и Instagram.

И във всеки един момент значително по-малко хора от това всъщност играят Horizon Worlds  - играта, в която потребителите могат да отидат в реално време в различни кафенета, комедийни и нощни клубове, игрища. Потребителите се оплакват, че има твърде много недовършени неща, няма достатъчно хора в играта, които да я направят в действителност забавна. Ако пък има хора, те често са деца.

 

Най-голямата критика обаче е, че графиката на играта е пълен боклук и прилича на Nintendo Wii от 2006 г., отколкото на пищното VR изживяване, което Зукърбърг обеща.


Що се отнася до слушалките за виртуална реалност на Meta, трудно е да се види доколко настоящата технология е нещо близко до визията, която шефът на компанията е формулирал.


От слушалките на Meta са продадени повече от 20 милиона бройки, според история на Verge от по-рано тази година. Но като цяло има много конзоли за игри, които са се представили по-добре. Sony твърди, че тяхната PlayStation 5 е продала например 40 милиона бройки.


Захаросаната идея на Зукърбърг за виртуалната реалност изглежда не е толкова привлекателна и хората не прекарват толкова много от времето си там - живият живот е доста по-примамлив. Освен това хората почти не играят във виртуална реалност, както милиардерът може би бленува. 


През юли, по време на разговор с инвеститор, някой попита Зукърбърг защо е похарчил всички тези пари за тази налудничава идея. Милиардерът посочва, че разбира разочарованието и признава, че може и да е сгрешил, но все още се надява, че посоката е правилна.


В сряда собственикът на Meta ще се опита да вдъхне нов живот на идеята си. Вероятно ще чуем много повече за новите слушалки на Meta, Quest 3 - и как Horizon Worlds се премества към мобилни устройства и настолни компютри. Ще чуем и редица нови съобщения за AI. Без съмнение ще чуем отново, че Метавселената е дългосрочен проект – че все още не сме видели истинската метавселена.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама