НОВИНИ


На второ четене: Хартиената трудова книжка отива в историята. Какво трябва да знаят работодателите?

0 8244 26.09.2023
На второ четене: Хартиената трудова книжка отива в историята. Какво трябва да знаят работодателите?

На второ четене бяха приети промените в Кодекса на труда, с които хартиената трудова книжка окончателно отива в историята. Тя ще бъде замемена от електронен вариант. Работодателите ще трябва до 1 септември 2026 г. да изпратят в НАП електронни копия на всички трудови и служебни книжки на служителите, чиито документи не са въведени в електронния регистър на заетостта. Законопроектът бе внесен от бившия министър на електронното управление и настоящ депутат от ПП-ДБ Божидар Божанов. 


Решението на депутатите идва, след като в средата на септември законовите изменения минаха на второ четене през ресорната комисия. Според промените Национална агенция за приходите ще води регистъра на заетостта, вместо Агенцията по заетостта, както беше досега. Промените бяха приети без дебат.

 

Според Божанов законодателната промяна ще даде повече гаранция за правата на работниците и служителите.  

 

До единния електронен трудов запис ще има достъп както работодателя, така и служителя. Ако трудовата книжка принадлежи на непълнолетен, до информацията достъп ще имат и родителите. Работодателите няма да виждат каква заплата и обезщетения е получавал работникът в предишната си фирма.

 

Това е поредният хартиен документ, който отива в миналото. Съвсем наскоро бе премахнат синия контролен талон за шофьорите, а освен това от предното стъкло ще се махне стикерът “Гражданска отговорност”. Промените обаче не са приети окончантелно.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама