В София е много важно да се опазват зелените площи, защото те попиват водата и когато вали дъжд, тя не отива до реките. Трябва да се направят нови проверки на напречните сечения на каналите, защото те са оразмерявани сигурно преди 100 години и при други условия.
"Тогава специалистите, които са правили хидравличните изчисления са отчитали, че София ще стане много по-голяма, но не са очаквали, че всичко около Околовръстното може да бъде в асфалт".
"Хипер презастрояването на столицата доведе до това, че под Околовръстния път, където навремето е имало мочурища и блата, в момента е засипано. Когато вали проливен дъжд тези зони попиват много вода, но тъй като в момента мястото е асфалтирано, това не се случва и има опасност от наводнения".
Това каза за ФрогНюз Димитър Куманов от Сдружение "Балканка".
"Преди 5-6 години, когато имаше наводнение в София, моста на Военната академия, канала на Евлоги Георгиев, почти беше залят от 30 литра в секунда.
Ако завали по-сериозен дъжд, има опасност този мост да падне, а мостовете винаги падат напречно на коритото, както стана и при голямото наводнение през 1983г., когато се срути този на Дреновишка река при улица Сребърна, точно преди реката да влезе в Южния парк.
Ако в някой от каналите падне мост и запуши някой канал, София ще отиде в Дунава", категоричен е Куманов.
"От "Балканка" сме пуснали предложение да се чисти два пъти годишно дъждовната канализация на градовете, там където я има. В София, откакто Йорданка Фандъкова е кмет, дъждовната канализация не е поглеждана. Задръстена е, запушена тотално, тя можеше при наводнение да приема една сериозна част от водите и да ги изкарва от града, сега в момента не поема нищо", допълни той.
Разговаря Констанца Илиева