Спонтанно и препоръчано: Президентът Румен Радев, лидерът на БСП Корнелия Нинова, председателят на Левицата Румен Петков, кандидатката за кмет на София Ваня Григорова и босът на „Възраждане“ Костадин Костадинов слизат от гадните западни БМВ-та и Мерцедеси. Край на изгнилите автомобилни круши на капитализма!
Оттук насетне представителите на петата руска колона с български паспорт и с Кремъл в сърцето, ще се глезят в руски супер Москвичи и Запорожец. По този начин ще докажат превъзходството на руската автомобилна промишленост, която под ръководството на Владимир Путин покорява нови и нови върхове, над "колективния Запад".
С новини за космическите автовъзходи на Русия от няколко дни ни заливат усърдни кремълски самовари. „В Русия се възражда култовия Запорожец“ и „Ретро битка: BMW 1502 срещу Жигули“ са само две от заглавията, които могат да разсмеят дори закоравели русофили, които помнят залпа на „Аврора“.
Връщайки ни над 60 години назад, въпросните медии пишат: „Няма да намерите нищо специално в кабината на BMW - всичко е като във VAZ-2103, истинската Жигула“. Това го бил казал някакъв голям експерт, на когото името се пази в тайна.
Всъщност Жигули е лицензиран модел на Фиат 124. Върху този модел е и вариантът Лада, за който руснаците нямали пари да платят лиценза и я сглобили по свой проект, но върху платформата на Фиат 124. Нелоша средна кола, трябва да признаем.
От BMW (Bayerische Motoren Werke AG) били толкова "шокирани" и денонощно се опитвали да наподобят „жугулката“, но все не им се отдавало. Горките. И така до ден днешен „баварците“ гонят мечтата да стигнат съветските супер коли...
Българските путинови трубадури от Блиц, например, тръбят, че за 13 години в СССР са успели да произведат 1,3 млн автомобила Жигули и Лада. Справка в Гугъл показва, че за същия период в БМВ са пуснали на пазара "само" 20 милиона коли. В момента гигантът произвежда по един нов автомобил на всеки 6,1 минути. Гамата е над 20 модела.
Това се оказва „ретро-битката“, която съществува единствено във възпалените глави на копейкиновците. Същите очевидно не помнят, че за Жигули в България се чакаше между 12 и 14 години.
Ето резултатът от "разразилата" се някога "война" между Жигули и БМВ...
Но това не е всичко. В битката срещу Запада българските пропагандни медии включиха и „култовия Запорожец“. Древното автонещо, наричано от мнозина „кокошарник“, „кафез“, „щайга на колела“ и пр. щяло да има нов вид и ще носи името Вожак (водач). Горещата новина нашите медийни „ушанки“ черпят направо от извора - руския Държавен селскостопански институт „К.А. Тимирязев“, където бил разработен новият фантастичен модел. Засега проектът е готов на 40%, но работата продължава, както се казва. Машините, пишат нашите „копейки“, ще бъдат „идеологически наследници на известните от миналото модели Запорожец и ГАЗ-69“. Идеологически, разбира се, какви други. .
Руските пропагандатори очевидно не си дават сметка, че все още много хора помнят онзи Запорожец с въздушно охлаждане, чийто двигател загряваше през няколко километра и собствениците се принуждаваха да карат с вдигнат заден капак – там беше двигателя – или да отбият и да чакат да се охлади. Самовари, тенджери под налягане, чайници – как ли не ги наричаха горките притежатели, проклинайки деня, в който са си дали парите за нещо, което не става за нищо… Защо са ги купували тогава, - ще попитат по-младите българи. Ами защото друго нямаше. Дори гедееровския Трабант от пресовани картонени плискости изглеждаше много прилично пред клетия Запорожец.
Роят се публикации във въпросните прокремълски медийни подмазвачи и за новия Москвич. Тук нещата са кратки и ясни: няма такъв, има китайски JAC. Руснаците обаче платили на производителите, за да могат да лепят етикета Москвич. Кремъл се хвали, че някой ден в Русия щели да се произвеждат (сглобяват) около 100 хил. коли.
За сравнение: заводите Дачия в Румъния през 2022 г. са пуснали на пазара 280 000 автомобила.
Споменатите в началото важни особи непрекъснато ни обясняват, как ще загинем без руски газ, без руската Лукойл, руските резервни части за АЕЦ, руското гориво за АЕЦ – Козлодуй и пр. Сега се опитват да ни убедят, как неслучили се още руски коли, са колите на бъдещето.
Последната новина от щаба на революцията е, че Ваня Григорова вече е разговаряла с важни клечки в Кремъл, след като стане кмет на София, да закупи за столицата от новите Москвич и Вожак, та и ние да се повозим на луксозни и евтини коли. Ще ги внася общинска фирма, естествено, защото частните отиват в историята.
Фрог нюз
ЗАЗ* - Запорожкский автомобильный завод, наричан подигравателно „завод автомобильных зверей“.