С новия си брой „Истински лъжи" L'Europeo тръгва по следите на големите измами, на най-талантливите и очарователни Остапбендеровци, на най-красивите, нелепи и смешни заблуди.
Каква е неудобната истина за американския федерален резерв и дали той не е фабрика за инфлация и безнадеждност? „Аз вярвам, че банките и корпорациите са много по-опасни от армиите. С разрастването си те ще лишат хората от собственост и децата им ще се събудят бездомници в континент, който бащите им са завладели", казва Томас Джеферсън, години преди светът да остане с празни джобове.
Политиците обаче рядко са откровени. Предпочитат да се надлъгват. Затова през отминалия век Никсън и Хрушчов си организират „кухненски дебат". Великите сили спорят, подпрени върху миялна машина.
L'Europeo разказва и историята на фалшификатор №1 в света, митичният Славей, който заблуди дори експертите на Британския музей. „Съществува име, споменавано шепнешком в тесните кръгове на търговците и колекционерите на антични монети. Име, покрито с мистерия...Име, което предизвиква загриженост, а от време на време и страх...", пишат за него световните издания.
На безличните им трябва фалшивата самоличност. Кристоф Роканкур и принцеса Карабу взимат лица назаем и следват принципа „този живот не ми харесва, ще си измисля друг".
Списанието наднича в тайните дневници на Хитлер, които се оказват огромна историческа измама и не пропуска операция „Айхе" - една от най-заплетените авантюри на Втората световна война, подплатена с фалшиви английски лири.
Когато сметката не излиза, се налага ревизия. В случая - ревизия на авоарите и съвестта на фараоните от 90-те години. „Не мога да живея в мир със себе си. Защото излезе, че съм се изгаврил с едно от най-съкровените неща на българина - домът му. Изживях провал - и личен, и пред обществото. Независимо дали това обществото е право или не, след като живея в него, трябва да приема неприятните му квалификации за мен", казва от затвора строителят на „Града на мечтите" Соломон Анжел.
А какво се случи с мечтите на момичето, което преди 30-години премина през „Бариерата"? „Никога не съм мислела себе си като желана жена. Мислех, че не ме харесват. Бях доста неуверена...Има огромно разминаване между това, което бях като публичен образ в България и начинът, по който се усещах. Всичко беше фалшиво. Мъжете, които ме харесваха просто искаха да ме колекционират", твърди актрисата Ваня Цветкова, която прелита между София и Лас Вегас и между две от най-измислените битиета - киното и хазарта.
Плюс още интересни измислици по пътя към цялата истина: Защо всеки сам си е виновен за това, което дават по неговия телевизор? Кой открадна тялото на Чаплин? Колко пъти може да се продаде Айфеловата кула? Кои все пак са мъжете около масите в „Монтерей"?