"Определено е фалстарт. Доколкото от две години говорим, че трябва да се премине на електронни рецепти, да имаме електронно досие. Хем да има следа, от друга страна, да улесняват лекарите и пациентите. Добре замислена идея беше безкрайно лошо изпълнена. Това се превърна в огромен социален проблем."
Това заяви пред БНР специалистът по медицинско право адвокат Мария Петрова, която коментира темата с електронните рецепти.
По думите й вина може да се търси както при "Информационно обслужване", което не е разработило достатъчно интуитивни модули, така и в пасивността на медиците, свикнали на това, че всяка реформа е предпоследна, но и пациентите често искат от лекарите невъзможни неща.
"Всеки от участниците в процеса е виновен до определена степен, но като търсим вина, какво от това, ако не подобряваме системата?"
Адвокат Петрова бе категорична, че електронната рецепта и електронното направление не означават да не посещаваме лекаря. Според нея "не трябва да мислим, че можем да си поръчваме здравните услуги".
"Ако една система – дигитална, електронна, работи по-тромаво и по-недъгаво от това да напишеш една рецепта на хартия, проблемът е в процеса", смята Петрова. Тя допълни, че има резон в предложението спешните медици да не губят време "в цъкането на електронни рецепти".
Специалистът изрази мнение също така, че поне още няколко месеца трябва да продължи издаването паралелно и на хартиена, и на електронна рецепта, докато се редуцират недостатъците.
Електронните рецепти ще бъдат въведени, няма връщане назад, но това трябва да стане "без да забатачваме процеса", каза още тя.