През последните 2000 години централизирано се влияе върху цените и това завършва катастрофално. Сега може временно да се получи някакъв пиар ефект за правителството и нещо такова, но то има достатъчно други неща, с които да се занимава и които биха могли да му донесат червени точки в очите на хората, отколкото да администрира цените, заяви в „Пресечна точка“ по Нова Тв Левон Хампарцумян кампанията „Достъпно за Вас“.
Цените се определят от атрактивността на даден продукт, понякога от мода, понякога от различни други неща, ако видим някакъв филм, в който наш любим актьор прави нещо, купува нещо, много вероятно е да поддадем. Това са реклами и други трикове. Въобще ценообразуването в една голяма търговска верига е изключително сложно нещо, добави той.
Управлява се трудно средния марж на големите вериги. Те работят с много тънки маржове, да не говорим, че е много вероятно нещо като му свърши срока на съхранение, след 15 дена без всякакви лепенки да го пуснат на някаква супер ниска цена. Вие много добре знаете, че като изтече срока на годност, то няма да е развалено. Има всякакви други неща, които по естествен начин се случват, да не говорим, че има един куп хора пък, които могат да си позволят да избират нещата, които купуват, на базата на качество, на марка, посочи Хампарцумян.
Да не говорим за търговските трикове от типа намаляване на грамажа или нещо такова, и в това отношение нищо не може да направите. Или слагането на някаква добавка, която е по-евтина и това че има обеми, и вие получавате подобен продукт, кщоментира Левон Хампарцумян.