НОВИНИ


До 30 000 лева глоба за нелоялна търговия. Съвети - как да пазаруваме на Черния петък?

0 2436 24.11.2023
До 30 000 лева глоба за нелоялна търговия. Съвети - как да пазаруваме на Черния петък?

До 30 000 лева може да стигне глобата, ако търговците заблудят потребителите. Това важи както и за Черния петък днес, така и за обичайната практика при заблуда на купувачи.


Забелязани са немалко нарушения, каза по БНТ Игнат Асенов, директор на Главна дирекция "Контрол на пазара" към Комисията за защита на потребителите. 

 

Днес е т. нар. Черен петък. Денят, в който се предполага, че може да се пазарува с голяма отстъпка, но не спират и нелоялните практики. Комисията за защита на потребителите вече започна проверки.

 

Следят се и над 20 от големите сайтове за пазаруване. Глобите са от 300 до 3000 лева.

 

При заблуда на потребителите може да достигне и до 30 000 лева, обясни Асенов.

 

Особено трябва да се внимава, когато пазаруваме от сайтове от чужбина, които са извън ЕС, защото там важат други правила, обясни той.

 

Потребителите трябва да знаят, че при ползването на ваучери за намаления почивки и резервации правата им са различни.

 

На сайта си, КЗП публикува и съвети при пазаруването около намаленията.

 

Независимо дали е Черен петък или всеки друг ден от годината, вие заслужавате да купите продукти, които ще ви служат вярно дълго време. Ако даден продукт се окаже дефектен, имаме право на ремонт, замяна или възстановяване на сумата до две години след покупката. За да предявите рекламация, трябва да се обърнете към продавача.

 

Онлайн покупките идват с опция за връщане, припомнят те. Имаме свободата да върнем покупките си в рамките на 14 дни, без да е необходимо да посочвате причина. 

 

Въпреки че Черният петък носи изкушаващи сделки за онлайн шопинг, той може да доведе близо до очите ви и изключително съмнителни оферти и дори измамни продавачи. Един важен съвет за защита на вашите финанси: изберете плащане с кредитна карта. Кредитните карти ви предоставят възможността да анулирате неодобрени транзакции чрез процедурата за оспорване на плащането. Първата стъпка трябва да бъде опит за разрешаване на проблема с търговеца и ако това не проработи, свържете се с банката си, за да инициирате възстановяване на плащането, се казва още.

 

ФрогНюз


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама