Около 360 са извършените проверки от Комисията за защита на потребителите покрай Черния петък. Основните нарушения са свързани с начина, по който се обявява цената. Това коментира председателят на Комисия за защита на потребителите (КЗП) Стоил Алипиев.
"Съобщението за намаление е маркетингов похват, който търговците използват. Този похват обаче не е уреден законово по какъв начин трябва да се прилага, като съобщението за намаление следва да се направи от най-ниско прилаганата цена един месец назад от неговото обявяване”, поясни той в ефира на NOVA.
Основното нарушение по линия на Черния петък е свързано с необявяване на старата цена, за да може потребителят да види какво е реалното намаление.
"Другото нарушение е необявяването на срок, за който действа съобщението за намалението", уточни Алипиев.
Председателят на КЗП, обяви че вече има наложени глоби покрай Черния петък.
"Промоциите не са само в нехранителния сектор. От началото на годината установихме нелоялни търговски практики, свързани с хранителните промоции", каза той.
Глобите за нелоялни търговски практики са до 50 000 лева. За настоящата година са издадени наказателни постановления за близо 5,5 млн. лв.
Вчера директорът на Асоциация „Активни потребители” Богомил Николов заяви, че „50% намаление звучи леко съмнително. Всичко над 25-30% трябва да се гледа със скептицизъм. Възможни са такива намаления, но все пак трябва да се има едно наум”.
ФрогНюз