"Положението се нормализира. Към 6:00 ч. е последната информация. През изминалите часове обстановката беше изключително сложна. Над 30 екипа работиха на терен при силен снеговалеж и вятър.Това заяви в „Здравей, България” министърът на транспорта Георги Гвоздейков.
По думите му проблеми с влаковете има заради скъсана контактна мрежа и паднали дървета по линията. „Главните железопътни трасета са проходими, в момента се работи по две от второстепенните. Организацията е на ниво, към момента няма бедстващи пътници. Министърът акцентира, че се е наложило пътниците да изчакат 4-5 часа.
Вчера е осигурен транспорт за около 50 ученици, които са били в столицата и е трябвало да се приберат в направление Плевен, Русе, Шумен и Варна. Те са чакали няколко часа на гарата, без яснота кога ще могат да пътуват.
"Част от хаоса се създава и от самите водачи. Когато ни информират медиите, че се очаква усложнена зимна обстановка, ние тогава се сещаме, че трябва да тръгнем на път, и то абсолютно неподготвени", заяви Гвоздейков.
Министърът коментира и затварянето на завода за ремонт на влакове в Дряново. "На 22 април 2021 е сключен договор за срок от 2 години, като е поет ангажимент да бъдат модернизирани 15 вагона. Общата стойност на договора е 26 млн. лева. Платен е аванс на стойност близо 7 млн. лева. Изпълнителят не спазва основните 3 етапа от този договор, до 22 октомври 2022 г. той е длъжен да ги изпълни. Възложителят - БДЖ - "Пътнически превози", е принуден да си потърси правата. В този случай изпълнителят изважда сертификат за форсмажор, в COVID периода, като с този сертификат възложителят получава удължаване на срока на договора с още една година и получава допълнително финансиране от порядъка на близо 1 млн. лева към тази сума. Дадената сума към момента е 9 млн. лева, за нея БДЖ не е получило абсолютно нищо. Договорът изтича на 31 декември 2023 г.", заяви Гвоздейков.