Консуматорството. Това е всичко, в което се превръщат коледните празници, още преди настъпването си. Черният петък - последният петък на месец ноември. Кибер понеделник - първият понеделник след Деня на благодарността в САЩ. Статистики всяка година отчитат ръст на продажбите онлайн, включително и у нас, докато потребителите трескаво следят намаления и всевъзможни оферти. Сега, след като манията по пазаруването леко отшумя, време е за така наречения “щедър вторник” - денят, в който да дарим.
"Щедрият вторник" е създаден през 2012 г. като антипод на "Черния петък" и "Кибер понеделника". Идеята му е всъщност фокусът да се премести от консуматорството към дарителството. През последните няколко години той става все по-популярен, но интересът към този ден все още бледнее пред истерията по пазаруването, особено онлайн. Щедрият вторник се отбелязва в над 100 страни по света. Фондация BCause е официален партньор за България на движението “Щедрият вторник”.
Може би е случайно, но точно на днешният ден стартира за поредна година инициативата “Българската коледа”. Това е 21-во издание и ще стартира от Бургас, където инициативата се открива от нейния патрон - президентът Румен Радев. Ще се събират средства в помощ на децата, нуждаещи се от хирургично лечение.
Всяка година кампанията подпомага повече от 500 деца, и осигурява високотехнологична апаратура на средно 25 лечебни заведения. Средствата, които “Българската Коледа“ е получила от дарения през 2023 г, са в размер на 3 520 000 лв.
И въпреки че у нас културата на дарителството не е особено позната, покрай празниците милиони хора се сещат да отделят средства за онези, които се нуждаят от тях. Изберете своята кауза и помогнете.
ФрогНюз