Високопроблемен интернет трови живота на софиянци.
Телевизионният и интернет доставчик с амбициозното име BLIZOO е всичко друго, но не и наблизо, когато имате нужда от високоскоростен интернет и добра връзка. Нещо повече ‒ помпозната реклама е обилно надута с хелий, а балонът се пука много бързо, след като лековерният клиент е направил грешката да сключи договора си с фирмата доставчик. И ако в интерес на обективната истина, трябва да се признае, че телевизионните услуги на доставчика са относително прилични, повече от сигурно е, че интернетът им просто на нищо не прилича.
Първото голямо разочарование идва със скоростта на интернета, тогава, когато го има, разбира се. Тя е що‒годе поносима единствено през малките часове на денонощието, очевидно тогава когато „не са много маймуните на клона”. След 9 часа сутринта трагедията започва ‒ зареждането на българска страница става средно между 2 и 4 минути, не дай боже да решите, че искате да отворите повече от 1‒2 страници. Докато се „изскочат” на монитора, спокойно можете да си сварите кафе, или да закусите, без да бързате особено. Явно и в BLIZOO не бързат, или по‒скоро нямат ресурса да го направят, независимо от гръмовните реклами, с които иначе атакуват. Впрочем не!, те умеят да бързат, но това се случва само, ако окъснеете с плащането. Тогава санкционират просто експресно.
Второто ходене по мъките настава, когато решите да се свържете с тях по телефона, за да „докладвате” за срив на интернет. С други думи твърде често. Тук няма нищо изненадващо, защото проблемът е идентичен за всички интернет доставчици. Телефонната връзка с въпросната фирма се осъществява със скоростта на интернета й ‒ първо дълго и протяжно оператор ви осведомява за всевъзможни неща, които слабо ви интересуват, след което ви уверяват, че „вашето обаждане е важно за” тях, затова трябва да останете на линия, което може да отнеме най-малко 5 и доста повече минути, а това естествено не ви излиза без пари, и накрая се обажда особено любезен младеж, който обаче е поставен там само, за да регистрира вашия проблем, без да е в състояние да осведоми за нищо друго. Нито за естеството на повредата, нито кога може да бъде отстранена, не, той само записва и предава нататък. На резонния ви въпрос няма ли връзка между оператори и техници, отговорът е категорично „не”. Дали наистина става въпрос за пълно безхаберие, при което едната ръка не знае какво прави другата, или за прикриване на нежелаещи да се задействат техници, или за липса на достатъчно такива, или за огромно количество повреди, които възникват поради ниско качество на предлаганата услуга, никой не би могъл да каже. В едно обаче можете да бъдете сигурни ‒ ако проблемът възникне след 16 часа, не разчитайте на помощ, независимо че т.нар. екипи уж работели до 20. Ако пък това се случи в петък вечер ‒ спокойно можете да кажете "адиос" на интернета за уикенда; едва в понеделник и то след 9 сутринта може и да стигнат до вас. Не че нямат дежурни в събота и неделя, или най‒малкото твърдят, че имат. Не съм сигурна обаче, че някой ги е виждал, или е усещал реален резултат от работата им.
И тук, естествено, нормалната реакция на всеки потърпевш би била да отсвири въпросната фирма още в края на месеца и да си потърси друг, по-коректен доставчик. В условията на солидна конкуренция в бранша, а и посред криза винаги ще се намери по‒добър вариант. А ако пък сте имали глупостта да се подведете по едногодишен договор, имайте предвид, че не е проблем да го разтрогнете, след като едната страна (в случая въпросният доставчик) не изпълнява условията по договора. В комисията на потребителите с удоволствие ще ви изконсултират какво да предприемете, пък с печен адвокат може да постигнете и повече. Независимо че от фирмата смятат, че са си „вързали гащите” с клауза, според която имат право да ви отстраняват повредата в продължение на 72 часа, т.е. 3 дни. Което тутакси отговаря на въпроса колко са ви наБЛИЗО тези от BLIZOO...
Джона Атанасова