НОВИНИ


Министър Цоков: Стратегическото планиране е водещ момент в работата на един образователен лидер

1 5114 08.12.2023
Министър Цоков: Стратегическото планиране е водещ момент в работата на един образователен лидер
Образователният министър проф. Галин Цоков БГНЕС

Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков връчи сертификати за квалификационни кредити на 73 педагогически специалисти, които днес приключиха успешно обученията си в Националния център за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти (НЦПКПС). Това съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).


"Стратегическото планиране е един от най-важните моменти в работата на един образователен лидер, защото визионерството, което се изисква за един успешен ръководител, трябва да е подплатено с данни и възможности за развитие на образователната организация", каза министърът пред директори на училища, които преминаха обучение в центъра в Банкя.

 

Проф. Цоков посочи, че успешните образователни системи днес са тези, които имат по-голяма автономност, по-голяма децентрализираност и оттук - по-голяма отговорност на ръководителите на организациите, включително по отношение на стратегическото планиране и развитие.

 

Според него директорите трябва да имат не само административни знания, но и педагогическите лидерски качества.

 

Директорът на центъра Димитър Асенов отбеляза, че обученията по стратегическо планиране, започнали през 2023 г., са изключително полезни за директорите, и се надява те да продължат и през следващата година. Обученията са финансирани по Националната програма "Квалификация на педагогическите специалисти" на МОН.

 

Министърът приветства и учители, които се обучаваха за повишаване на финансовата и икономическа грамотност на учениците. Проф. Цоков каза, че с развитието на технологиите тяхната роля на вдъхновители и мотиватори става все по-голяма.

 

За изключителното значение на образованието и грижата в ранна детска възраст министърът говори пред детски учители, които участваха в обучение на тема "Изграждане на приобщаваща среда в детската градина. Методи и подходи за работа с деца в риск".


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама