Твърдо „за“ съм за електронните книжки. Вариантът да изчезнат фалшивите книжки и силно да намалее корупцията е електронизацията в обществените отношения. ,Това каза в студиото на Euronews Bulgaria Красимир Георгиев от Асоциация за квалификация на автомобилистите в България.
При електронизацията вашата квалификация може да бъде проследена във всяка една държава от ЕС. Сега информацията между тези страни е много малка, обясни той.
Пада и възрастта за младите шофьори на 17 г., които обаче трябва две години да шофират с придружител. Придружителят ме притеснява – ако придружителите са си купили книжките? Трябва да се прецизира кой може да бъде придружител. Първо трябва да се оправи движението. Шофьорите да станат знаещи и можещи, и да уважават правилата. Пропускаме основата и градим къщата. Държавата не иска да носи отговорност – придружителят да я носи.
КАТ е абдикирал от задължението си да връчва актове и фишове. За тях е важно да разпънат триножката, да се замаскират хубаво и да отчетат, че днес са „застреляли“ 50 шофьори. Реформата трябва да мине през обучението, полагането на изпит и реформа в КАТ, защото това е гаранция за правилен и ефективен контрол, общините и АПИ – за правилна организация на движението.