Европейската комисия прие нови правила за обучението на шофьорите. Те предвиждат възможност чрез няколко допълнителни часа кормуване и изпит да се получава шофьорска книжка за МПС с ръчни скорости от водачи, които вече имат свидетелство за управление на автомобил с автоматични.
"Категорично това обучение не е достатъчно. Разликите в шофирането на кола с ръчни и автоматични скорости са много големи", заяви пред БНР Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
Тя изказа хипотезата, че промяната няма да влезе в сила у нас от следващата година.
"Тенденцията е да се върви към повече автомобили с автоматични скорости, но все още голяма част от автопарка е с ръчни скорости", посочи специалистът.
По думите й взелите книжка за автоматик следва да карат само автоматик, защото другото ще им даде фалшива увереност, че щом са взели книжка за ръчни скорости, могат да управляват.
Във връзка с възможността шофьорска книжка да се получи на 17-годишна възраст Русинова изрази сериозни опасения. Според нея нарастващият брой ПТП с участие на млади водачи ясно демонстрира, че у нас дори 18-годишната възраст не е подходяща и "трябва да има временни книжки, много сериозен контрол".
Експертът определи като притеснително приетото за водачите над 70-годишна възраст и изрази резерви. Като много съществена разлика, която повечето по-възрастни водачи изобщо не знаят, тя посочи това, че след 1999 г. пешеходецът вече е с предимство и на двата вида пешеходни пътеки.