Какви автомобили купуваме? Продажбите на нови и употребявани леки и лекотоварни автомобили в България през миналата годината нарастват съответно с 28 и 11%. Тези нива вече подминават равнището от „предкоронната“ 2019 година, показват данните на „Пътна полиция“, разпространени вчера. През 2023 г. в България са били купени 44 070 нови коли в категории М1 и N1, докато за същия период на 2022 те са били 34 448, сочи статистиката.
Употребяваните леки и лекотоварни автомобили нов внос са 219 129 при 197 133 година по-рано. 72% от купените през миналата година коли втора ръка са на възраст повече от 10 години, пише „Дневник„
Все пак съотношението между купуваните нови и употребявани автомобили леко се подобрява. От едно съм седем през 2021 г. и едно към шест през 2022 г., сега на всеки нов автомобил се падат пет употребявани.
Поглед към най-търсените марки нови леки и лекотоварни автомобили показва, че „Тойота“ за втора поредна година е лидер. „Шкода“ бележи най-сериозен напредък, като се придвижва три места напред, за да стане втората по популярност марка в България. Друг интересен момент е, че луксозните брандове „Мерцедес“ и БМВ влизат в топ 10 за сметка на „Пежо“ и „Ситроен“.
Общо броят на водените на отчет в „Пътна полиция“ всички моторни превозни средства в страната е малко над 4.03 млн., което е с около 150 хил. повече от предходната година. Повече от половината са на възраст над 20 години, а едва 14.5% са произведени преди до 5 години.
При употребяваните леки и лекотоварни коли лидер си остава „Фолксваген“. Промени няма и назад в подреждането, където се нареждат „Мерцедес“, БМВ, „Ауди“, „Опел“, „Тойота“, „Форд“, „Пежо“, „Хонда“ и „Ситроен“.
Това, с което ще се запомни 2023 г., е огромното повишаване на интереса към електромобилите.
За година бяха продадени почти толкова коли на ток, колкото за предишните 11 години. Купените електрички са 6101 и така общият им брой вече е 12 394.