Пътническият самолет, който се сблъска с турбовитлов самолет на японската брегова охрана на летище Ханеда в Токио, е имал разрешение за кацне, но по-малкия самолет не е получил разрешение за излитане. Това показват първоначалните разкрития от разследването за вчерашния инцидент, който по чудо се размина само с петима загинали - екипажът на самолета на японската брегова охрана. Всички пътници от полета на Japan Airlines (близо 400) бяха евакуирани успешно.
От първоначално публикуваните преписи от разговорите с контролната кула става ясно, че самолетът Airbus A350 на Japan Airlines е получил разрешение да кацне, но че на самолета на бреговата охрана е било казано да рулира до точка за задържане близо до пистата. Служител от японското бюро за гражданска авиация каза пред репортери, че в тези преписи няма индикация, че самолетът на бреговата охрана е получил разрешение да излети.
От това става ясно, че вероятната причина за случилото се е грешка на служителите в контролната кула. Коментираше се, че пътническият самолет е предприел своето кацане регламентирано, но не бе ясно какво точно е правил летателния апарат на японската брегова охрана на пистата. Капитанът на самолета на бреговата охрана казва, че е влязъл на пистата, след като е получил разрешение.
Японският борд за безопасност на транспорта (JTSB) разследва инцидента с участието на агенции във Франция, където е построен самолетът Airbus, и Великобритания, където са произведени двата му двигателя Rolls-Royce. Междувременно полицията в Токио разследва дали възможна професионална небрежност е довела смъртта петимата от 6-членния екипаж на самолета на японската брегова охрана. Полицията създаде специален отдел на летището за разследване и планира разпита замесените.