НОВИНИ


Глоба на ЦГМ заприлича на чат с гадже. Накратно за проблемите в столичното общинско дружество

0 4102 04.01.2024
Глоба на ЦГМ заприлича на чат с гадже. Накратно за проблемите в столичното общинско дружество
Simeon Stavrev/Facebook

ЦГМ налага глоба с фиш със следното съдържание: „… не ви разбрах душица ама ако искаш от тука мини имам в нарушение и отиваш нататък вече пробвай се тука гледам че мина един с МПС.“.


Това разказва във Facebook общинският съветник от "Продължаваме промяната - Демократична България - Спаси София" Симеон Ставрев.

 

"Малко ми изглежда като служителят на общинското дружество да си е чатил с някое гадже и леко да се е объркал дали пише в чата, или в системата за налагане на глоби. Не разбирам как при това положение шофьорът би си платил задължението. Разбира се, това е нелепо и показва само малка частица от проблемите в ЦГМ, които сегашният съвет на директорите и изпълнителен директор не могат да решат", пише още той.




"За сметка на това ЦГМ си позволи да договори двойно по-скъпа поддръжка на таблата по спирките в София. Месеци след като прекрати обществена поръчка за 480 хил. лв. заради липса на оферти, общинското дружество пусна нова за 1 млн. лв. В последните две години в търговете за тази дейност се явява само един кандидат. Как ръководството на общинското дружество защитава обществения интерес, след като прави заданията на обществените поръчки така, че за тях практически няма конкуренция?", пита Ставрев.


.
Симеон Ставрев

 

В светлината на куриозния случай, припомняме какво обясни относно ЦГМ общинският съветник Симеон Ставрев в интервю за ФрогНюз, публикувано на 1 декември 2023 г.:

"Проблемът за Центъра за градска мобилност е комплексен. Преди предизборната кампания забелязахме, че доста хора приемат придвижването и проблемите с придвижването като една от основните задачи, които искат СОС и Столична община да решат. Това е един от топ проблемите на града, заедно с чистотата на въздуха и как изглежда градската среда.


ЦГМ е шапката, която седи върху транспортните дружества. Ние се возим на трамвай, автобус, тролей - тези превозни средства са оперирани от “Столичен автотранспорт”, “Столичен електротранспорт”. Отделно го има и “Метрополитен”, който оперира метрото. Парите, които постъпват в тези дружества, идват от ЦГМ. Говорим за сума от 400 млн. лева на година от бюджета на София, който е 2,5 млрд. лева - транспортът е едно изключително голямо перо. Прозрачното и адекватно управление на ЦГМ в ключово. 


Имам дълбоки притеснения относно ЦГМ. Предвид, че се водя собственик на ЦГМ - заедно с целия Столичен общински съвет, а те си позволяват да не ми отговарят по над година по изключително важни въпроси, свързани с финансово-техническото им състояние, ме навежда на мисълта, че там има проблеми и крият нещо. Отгоре на всичко, преди около месец ЦГМ обяви обществена поръчка за 6 млн. лева. На фона на тези 400 млн. лева, сумата не изглежда много висока, но е обществена поръчка, от която не е ясно дали има смисъл - те поне не могат да обяснят каква е нуждата да се похарчат 6 млн. лева за хардуерни услуги, които дори няма да са собственост на ЦГМ след изтичане срока на договора. 


Ако това дружество си позволява да харчи парите, които трябва да отиват за градски транспорт, по непрозрачен и понякога неразумен начин, това означава две неща. Първо, ще има по-малко пари за шофьорите в градския транспорт и няма пари за увеличение на техните заплати. Второ, по-нередовен градски транспорт, защото няма да има достатъчно шофьори, няма да има пари за ремонт на подвижен състав и купуване на нов. 


Основната част от проблемите с градския транспорт в София може да бъде решена в ЦГМ и основно чрез начина, по който това дружество се управлява. Парите от паркиране в синя и зелена зона също минават през ЦГМ. Мандатът на настоящия управителен съвет на ЦГМ изтича скоро (през февруари 2024, бел. ред.). Изключително важно е СОС да организира конкурс, с който да намерим най-подходящите хора за нов състав на Съвета на директорите, за да има ръководство, което и да изсветли процесите в ЦГМ, и да го управлява така, че да работи за градски транспорт, с който да се придвижваме по-бързо, отколкото с кола. 


Ако СОС иска да си спази задължението да смени Съвета на директорите, чийто мандат изтича, трябва да започне да организира процедура и за това. Процедурата трябва да е направена така, че да позволява да се явят най-добрите кандидати и те да бъдат оценени с най-висок резултат, за да сме сигурни, че транспортът на София е в сигурни ръце, а не на управление, което прави обществени поръчки без смисъл, за които дори не могат да обяснят защо ги правят".

 

ФрогНюз


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама