Казусът с продажбата на "Школо" на чуждестранна компания продължава да генерира напрежение сред родители, учители, директори и ученици. "За мен беше ясно още от момента, в който се разбра за тази продажба, че ще има такъв отзвук", каза Никола Тулечки, основател на сдружение "Данни за добро". Той изрази мнение, че около случая се е развила "класическа дезинформационна кампания", но положителната изненада идва от бързото му разрешаване.
"Темите за децата, националната идентичност, българското, винаги стават обект на емоции и информационна кампания", посочи той в ефира на БНР. В тази категория по думите му влизат и случаите със стихотворението "Аз съм българче" и ремонта на Паметника на свободата на Шипка.
Няма никаква нужда от законодателни промени. В България законодателството е много в полза на притежателя на данните, подчерта Тулечки. Във Великобритания също действа регламентът за защита на личните данни GDPR, уточни той, освен в целия Европейски съюз.
"Платформата "Школо" и организацията "Школо" не са собственик на данните. Те са оператор, собственици са училищата и децата", категоричен е експертът.
"Няма абсолютно никаква опасност за данните, които се обработват от такива оператори като "Школо". Това е важен нюанс".
Той отправи критика към МОН заради сезирането на ДАНС, като изрази мнение, че е налице "политическа поръчка".
Според него имаме повод за гордост, тъй като "нашият продукт е конкурентен" и сега ще бъде използван за повече хора, а у нас ще се създадат повече работни места, защото самата разработка остава в България.
Никола Тулечки заяви, че много по-притеснителни са социалните медии, например приложението Тик-Ток, което следи "абсолютно всичко, което децата правят" и "тези данни приложението ги праща някъде в Китай и с тях какво се случва никой не знае".
Данните от социалните медии са изключително богати, с тях може да се профилират хора, а след това да се провеждат конкретни маркетингови компании с таргетиране на населението, изтъкна той.
ФрогНюз