НОВИНИ


Никола Тулечки: Казусът "Школо" - класическа дезинформационна кампания

0 4667 19.01.2024
Никола Тулечки: Казусът
Никола Тулечки БГНЕС

Казусът с продажбата на "Школо" на чуждестранна компания продължава да генерира напрежение сред родители, учители, директори и ученици. "За мен беше ясно още от момента, в който се разбра за тази продажба, че ще има такъв отзвук", каза Никола Тулечки, основател на сдружение "Данни за добро". Той изрази мнение, че около случая се е развила "класическа дезинформационна кампания", но положителната изненада идва от бързото му разрешаване. 


"Темите за децата, националната идентичност, българското, винаги стават обект на емоции и информационна кампания", посочи той в ефира на БНР. В тази категория по думите му влизат и случаите със стихотворението "Аз съм българче" и ремонта на Паметника на свободата на Шипка.

 

Няма никаква нужда от законодателни промени. В България законодателството е много в полза на притежателя на данните, подчерта Тулечки. Във Великобритания също действа регламентът за защита на личните данни GDPR, уточни той, освен в целия Европейски съюз. 





"Платформата "Школо" и организацията "Школо" не са собственик на данните. Те са оператор, собственици са училищата и децата", категоричен е експертът.

 

"Няма абсолютно никаква опасност за данните, които се обработват от такива оператори като "Школо". Това е важен нюанс".


Той отправи критика към МОН заради сезирането на ДАНС, като изрази мнение, че е налице "политическа поръчка".

 

Според него имаме повод за гордост, тъй като "нашият продукт е конкурентен" и сега ще бъде използван за повече хора, а у нас ще се създадат повече работни места, защото самата разработка остава в България.



Никола Тулечки заяви, че много по-притеснителни са социалните медии, например приложението Тик-Ток, което следи "абсолютно всичко, което децата правят" и "тези данни приложението ги праща някъде в Китай и с тях какво се случва никой не знае".

 

Данните от социалните медии са изключително богати, с тях може да се профилират хора, а след това да се провеждат конкретни маркетингови компании с таргетиране на населението, изтъкна той.

 

ФрогНюз


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама