Universal Music Group предупреди, че ще изтегли песните си, сред които са тези на Тейлър Суифт и The Weeknd от TikTok, след прекъсване на преговорите по въпроси като компенсациите за изпълнителите, предаде АФП.
В отворено писмо Universal обвини TikTok, че "се опитва да изгради бизнес, базиран на музика, без да плаща справедлива стойност за музиката".
Двете страни обсъждат условията на новото споразумение, като срокът на съществуващия договор изтeче днес. Споразумението им обаче не беше подновено.
Сред въпросите, повдигнати по време на разговорите, са били подходящите компенсации за изпълнителите и авторите на песни. Също така за онлайн безопасността за потребителите и защитата на изпълнителите от вредите на ИИ.
Но в хода на преговорите, компанията заяви: "TikTok се опита да ни изнуди да приемем сделка на стойност по-малка от предишната, далеч по-малка от справедливата пазарна стойност и неотразяваща експоненциалния им растеж".
Големите музикални компании получават авторски възнаграждения от платформи за стрийминг и социални медии.
Universal обаче твърди, че TikTok е предложила да плаща "ставка, която е малка част от размера на ставката, която плащат големите социални платформи със сходно положение".
В изявление на TikTok се казва, че е "тъжно и разочароващо, че Universal Music Group е поставила собствената си алчност над интересите на своите артисти".
Наричайки характеристиките на Universal "неверни", гигантът в областта на социалните мрежи съобщи, че лейбълът е "избрал да се откаже от мощната подкрепа на платформа с над 1 млрд. потребители, която служи като безплатно средство за популяризиране и откриване на техните таланти".
Лице, запознато с въпроса заяви, че цялата музика, лицензирана от Universal, "ще бъде премахната от TikTok през следващите дни, считано от 31 януари".
Според източника TikTok "има сключени споразумения с всички останали големи и независими лейбъли".
"TikTok не е платформа за стрийминг на музика и не трябва да се лицензира като такава", каза източникът, като подчерта, че потребителите не могат да пускат цели песни в TikTok. Те са ограничени до максимален лимит от 60 секунди музика в своите видео творения.
"Въпреки голямата потребителска база на TikTok, тя съставлява само около 1% от общите приходи на Universal", заявиха от музикалната компания.
Universal отбеляза и други проблеми, като например големите количества записи, генерирани от ИИ в платформата, както и това, което нарече липса на усилия за справяне с нарушенията на правата върху музиката на изпълнителите.
Сред изпълнителите на лейбъла на Universal са Тейлър Суифт, The Weeknd и Били Айлиш.