СВЯТ


ISW: Русия издигнала бариера в окупирания Донецк. Отбранителната ѝ индустрия не е толкова продуктивна, колкото Кремъл я представя

10 5794 12.02.2024
ISW: Русия издигнала бариера в окупирания Донецк. Отбранителната ѝ индустрия не е толкова продуктивна, колкото Кремъл я представя
БГНЕС

На 11 февруари украинският президент Володимир Зеленски назначи генерал-лейтенант Александър Павлюк за командир на украинските сухопътни сили, с което замени сегашния украински главнокомандващ генерал-полковник Александър Сирски. Преди дни Сирски бе повишен до главнокомандващ на ВСУ. Това се посочва в дневния анализ на Института за изследване на войната (ISW).


Държавният глава направи и няколко други назначения на ръководители на службите през същия ден - генерал-лейтенант Юрий Содол за командир на Съвместните сили на мястото на генерал-лейтенант Сергей Наев; бригаден генерал Игор Скибюк за командир на десантните сили на мястото на генерал-майор Максим Миргородски; генерал-майор Игор Плахута за командващ Силите за териториална отбрана на мястото на генерал-майор Анатолий Бархилевич, който беше назначен за началник на украинския генерален щаб на 10 февруари.



Руските сили изглежда са построили 30-километрова бариера в окупираната Донецка област, вероятно за да служи като отбранителна линия срещу бъдещи украински контранападения. Сателитни изображения от 10 май 2023 г. и 6 и 10 февруари 2024 г. показват, че руските сили са построили дълга линия от вагони, простираща се от окупирания Оленовка (южно от град Донецк) до Волноваха (югоизточно от Въгледар и северно от Мариупол) през изминалите девет месеца.

 

Украински източник съобщи на 11 февруари, че руските сили са събрали повече от 2100 товарни вагона във влак с дължина 30 километра. Източникът съобщи, че са започнали да сглобяват влака през юли 2023 г. и предполага, че възнамеряват да използват влака като отбранителна линия срещу бъдещи украински нападения.

 

Железопътната линия между Оленовка и Волноваха е приблизително на шест километра от текущата оценена фронтова линия на ISW югоизточно от Новомихайловка в най-близката ѝ точка и е в зона на фронта, която е била относително неактивна, когато според съобщенията руските сили са започнали строителството. Руските сили наскоро направиха незначителни териториални придобивки в тази област. Руснаците можеха да сглобят влака и за други цели.

 

Украински военни наблюдатели посочиха, че руската отбранителна индустриална база не е толкова продуктивна, колкото властите я представят, но все още е в състояние да поддържа военните усилия. Украинският военен наблюдател Константин Машовец съобщи на 11 февруари, че собствените производствени данни на Съвета за сигурност на Русия за 2023 г. показват, че е достигната пикова продукция през септември 2023 г., с 38,9 процента по-висока от средната месечна продукция за 2022 г. Тя непрекъснато намалява през следващите месеци.



Машовец заяви, че се бори да компенсира недостига на средно- и висококвалифицирана работна ръка и неспособността на Русия да получи необходимото индустриално производствено оборудване, резервни части и обслужване, за да поддържа темпото на производствените усилия.

 

Китайските компании са по-малко склонни да предоставят на Русия оборудване и резервни части, както ISW съобщи по-рано, и че Русия е закупила много индустриални производствени системи от западните държави преди войната. Западните компании сега не желаят да доставят части за тези машини поради санкции.

 

Украинският военен анализатор Александър Коваленко заяви, че отчетените от Русия данни през последните години по-скоро се отнасят за ремонтирани и модернизирани танкове, взети от складовете, а не ново производство.

 

"Уралвагонзавод", основният производител на танкове в Русия, може да произвежда приблизително 60-70 танка Т-90 годишно при идеални условия, но вероятно става въпрос само за между три и шест на месец.

 

Коваленко отбеляза, че производителите на танкове "Уралвагонзавод", "Омсктрансмаш" и 103-ти бронетанков ремонтен завод в Чита, Забайкалски край са фокусирани основно върху възстановяването, ремонта и модернизацията на руски танкове. "Уралвагонзавод" е единственият производител, произвеждащ нови танкове.

 

Русия модернизира само танкове Т-54/55 и Т-62 и прецени, че може да са основните бойни танкове на Русия в бъдеще. Производителите много рядко модернизират танкове Т-72 и Т-80. Заместник-председателят на Съвета за сигурност на Русия Дмитрий Медведев по-рано заяви, че руските сили са получили 1600 танка през 2023 г. Коваленко приписва този брой предимно на модернизирани, а не на серийно произведени танкове.



Текущият ограничен капацитет на Русия не е гаранция, че ще се бори да произведе достатъчно материал, за да поддържа военните си усилия със сегашното темпо или в дългосрочен план. Способността на Русия да модернизира танкове все още дава предимство на бойното поле.

 

Машовец отбеляза, че някои новопроизведени танкове като Т-14 Армада са лошо произведени, докато по-старите танкове като Т-72 (които Русия активно ремонтира) са по-надеждни.

 

Русия последователно се опитва да се адаптира към ограниченията, произтичащи от западните санкции. Може да изпитва затруднения в краткосрочен план от увеличаването на мерките за избягване на санкции. Партньорствата с държави като Китай и Северна Корея може да помогнат за компенсиране на съществуващите недостатъци в средносрочен до дългосрочен план.

 

ФрогНюз


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама