Airbnb е приключила 2023 г. по-силно от очакванията на анализаторите, но намекна, че търсенето през това тримесечие няма да е толкова силно като миналото. Книжата на компанията поевтиняха в следборсовата търговия във вторник, предава Bloomberg.
Приходите за трите месеца до март ще достигнат 2,03 млрд. - 2,07 млрд. долара, надминавайки средните очаквания на анализаторите за 2,02 млрд. долара. Но броят на резервираните нощувки се очаква да намалее спрямо четвъртото тримесечие заради особено силния ръст година по-рано, съобщи компанията за споделяне на жилища в писмо до акционери.
Пътуванията бяха особено силни миналата година, след като вълната от варианта омикрон на Covid-19 утихна, но компанията започва да наблюдава нормализиране на търсенето с излизането от пандемията, отбеляза главният бизнес директор Дейв Стивънсън пред анализатори.
След обявяването на резултатите книжата на компанията поевтиняха с 5% в удължената търговия, след като първоначално поскъпваха с 11 на сто. Те прибавиха 30% през последните 12 месеца и достигнаха най-високото си ниво от почти две години в понеделник. Платформата за споделяне на жилища обяви също изненадваща нетна загуба през тримесечието заради еднократен данък, свързан с дългогодишен спор с италианските власти.
Въпреки това резултатите за тримесечието на Airbnb надминаха очакванията на анализаторите по много показатели и главният изпълнителен директор Брайън Чески е оптимист накъде се е насочила компанията, особено на международните пазари.
„Има огромни възможности пред нас“, коментира Чески. След като през последните години коригираше услугата си, за да я съобрази с тенденциите при пътуванията от пандемията, Чески заяви, че вече е готов „да се разширим отвъд основния ни бизнес и да преобразим Airbnb“. Това ще бъде „постепенно, многогодишно пътуване“, уточни той и обеща да сподели повече информация към края на тази година.
Чески намекна, че новите начинания ще включват още по-голямо интегриране на изкуствен интелект и услуги от трети страни в продуктите на компанията. Това ще позволи по-персонализирани препоръки за пътуване за гостите и по-добро преживяване на собствениците на имоти като потребители на платформата.