Поредното пренареждане на жълтите павета в центъра на София е започнало снощи, информира БНТ. Работниците вадят металните лайсни, за които шофьори се оплакват, че пукат гумите на колите.
Още на 7 март стана ясно, че жълтите павета отново са се разместили. От Столична община установиха огъване на профилите, частично пропадане и разместване на емблематичната настилка в зоната около сградата на Народното събрание, където паветата вече два пъти бяха пренареждани. Четири месеца след възстановяване на автомобилния трафик по булеварда са се проявили деформации, концентрирани в участъците на Т-образните профили по бул. "Цар Освободител".
През ноември миналата година също бе констатирано, че настилката пропада и се отварят фуги. Макар и при втория ремонт на жълтите павета да бе използвана нова технология, тя отново не сработи. Паветата бяха сортирани предварително, а през десет метра се слагаха метални винкели. Дефектите обаче бързо се проявиха.
Тогава бившите управляващи от ГЕРБ обясниха, че за ремонта в засегнатия участък не е платено на фирмата изпълнител, а новият кмет може да наложи неустойки в размер на 5 млн. лв. Припомниха и че от Националния институт за недвижимо културно наследство не са одобрили идеята за полагане на смола във фугите и така се е стигнало до технологията с метални профили.