НОВИНИ


До 2028-ма: Летящите таксита стават обичайна гледка

0 3649 27.03.2024
До 2028-ма: Летящите таксита стават обичайна гледка
Проект на летящо такси Courtesy Klein Vision

Технологията на летящ автомобил, първоначално разработена и успешно изпитана в Европа, е закупена от китайска фирма. Задвижван от двигател на BMW и нормално гориво, AirCar летя в продължение на 35 минути между две словашки летища през 2021 г., като използваше писти за излитане и кацане, пише Би Би Си. Превръщането му от автомобил в самолет отнема малко повече от две минути.


Компанията Hebei Jianxin Flying Car Technology Company, със седалище в Кангджоу, е закупила изключителни права за производство и използване на въздухоплавателни средства AirCar в рамките на неразкрит район. Фирмата е изградила свое собствено летище и летателно училище след предишно придобиване от друг словашки производител на самолети, заяви Антон Заяц, съосновател на KleinVision, компанията, създала AirCar.

 

След като поведе в развитието на революцията на електрическите превозни средства, сега Китай активно разработва проекти за летящ транспорт. Миналия месец фирма, наречена Autoflight, извърши изпитателен полет на безпилотен самолет, превозващ пътници, между градовете Шънджън и Джухай. Според компанията пътуването, което отнема три часа с автомобил, е било извършено за 20 минути, въпреки че в самолета не е имало пътници.

 

А през 2023 г. китайската фирма eHang получи сертификат за безопасност от китайските власти за своето електрическо летящо такси. Правителството на Обединеното кралство заяви, че до 2028 г. летящите таксита могат да се превърнат в обичайна част от небето.





Но за разлика от тези подобни на дронове пътнически самолети, AirCar не излита и не каца вертикално и се нуждае от писта. KleinVision отказва да съобщи за каква сума е продала технологията. AirCar получи сертификат за летателна годност от Словашкия транспортен орган през 2022 г. и беше показан във видеоклип, публикуван от ютубъра Mr Beast по-рано тази година.

 

Все още има значителни пречки пред тази форма на транспорт по отношение на инфраструктурата, регулирането и общественото приемане на технологията. "Този смел нов свят на личния транспорт действа като голям изравнител", казва авиационният консултант Стив Райт. Глобалните опити за регулиране на сектора накараха "всички да се замислят и да измислят цял набор от нови въпроси, които трябва да бъдат зададени"."В това отношение историята на Запада понякога може да забави нещата, тъй като има известно изкушение да се опитаме да вкараме тези нови машини в старите категории", добави г-н Райт. "Китай би могъл да види в това възможност за изпреварване."





Подобни опасения някога се отнасяха и за електрическите автомобили, в които Китай се превърна в световен пазарен лидер. Продажбата на словашкия AirCar може да повдигне въпроси за това дали Китай може да е готова да направи същото с летящите автомобили.

 

Г-н Райт заяви, че макар прототипи като AirCar да са "голямо забавление", реалността вероятно ще се окаже по-прозаична "с опашки, проверки на багажа и какво ли още не".

 

Превод и редакция ФрогНюз

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама