Те идват в САЩ, за да получат шанс за по-добър живот. Намират си работа . И тя е да запълват дупки на мост посред нощ. Накрая се оказват мъртви във водите под пристанището на Балтимор. Изглежда като филм на ужасите. Но не е. Това е истинският живот. И за съжаление, няма хепи енд.
Шестте жертви на срутването на моста "Франсис Скот Кий" са били имигранти от Мексико и Централна Америка, които са извършвали изтощителна работа, каквато много имигранти поемат. Точно в момента, в който те я вършат, контейнеровоз се блъска в опорен стълб в 1:30 ч.и ги праща на дъното на смразяващите води на река Патапско, пише Ройтерс.
На следващия ден водолази изваждат от червен пикап на 25 метра под водата телата на Алехандро Ернандес Фуентес и Дорлиан Кастийо. Още четирима души са изчезнали и се предполага, че са мъртви: Майнор Суазо от Хондурас, Хосе Лопес от Гватемала, Мигел Луна от Ел Салвадор и още един, чието име не се съобщава. Други двама работници са спасени.
Новината бързо обиколи латиноамериканската общност в Балтимор, която през последните години почти се удвои, променяйки скромните квартали с редови къщи в близост до обширния пристанищен комплекс. Църквите организираха бдения за изчезналите работници, а правозащитни групи бързо събраха 98 000 долара за семействата на жертвите.
Някои заявиха, че не са изненадани, че всички жертви са имигранти, въпреки че те са по-малко от 10% от населението на най-големия град в Мериленд. "Една от причините латиноамериканците да са участвали в това произшествие е, че латиноамериканците вършат работата, която другите не искат да вършат. Ние трябва да я вършим, защото сме дошли тук за по-добър живот. Не идваме, за да нахлуем в страната", казва Лусия Ислас, президент на Comité Latino de Baltimore, група с нестопанска цел.
По данни на Бюрото за трудова статистика на САЩ , строителството е особено смъртоносен отрасъл и именно в него са ангажирани латиноамериканските работници. Данните показват, че испаноговорящите са свръхпредставени на високорискови работни места: 51 % от строителните работници, 34 % от работниците в кланиците и 61 % от работниците в озеленяването.
Работниците на моста Key Bridge са били наети от Brawner Builders Inc, местна строителна компания, която е извършила обширна работа за щата и от 2018 г. насам е била проверявана седем пъти за нарушения на безопасността. Представители на компанията заявиха, че са съкрушени от загубата, и отказаха коментар, когато Ройтерс се свързва с тях.
Превод и редакция ФрогНюз