Връщане на светофарите с таймер и нови звукови сигнализации за хората със зрителни увреждания. Това предвижда нова наредба на Министерството на регионалното развитие. Очакванията са до края на април да стане ясно дали и кога новите правила ще влязат в сила.
"Преходният период на смяната на сигналите е много важен хората да бъдат внимателни. Когато водачът бърза да мине, трябва да знае, че в насрещното друг има право да мине. Бързането на светофара не е добро. Преди кръстовището не трябва да се бърза. Свършва броячът, след това има преходен сигнал - жълт сигнал след зеления", коментира експертът по пътна безопасност и бивш шеф на КАТ Алекси Кесяков в ефира на Bulgaria ON AIR.
Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи уточни пред Bulgaria ON AIR, че наредбата говори за възстановяване на зеленото мигащо.
"До 2021 г. имаше масово разпространени таймери, тогава бяха обявени за незаконни и демонтирани. Беше премахнат и зеленият мигащ светофар. Таймерът не може да се възстанови навсякъде, защото фазата на умните светофари се променя според натовареността. Наредбата възстановява мигащото зелено", обясни той.
По думите му камерите показват, че между 3 и 5 пъти са се увеличили минаванията на червен светофар на местата в София, където няма мигащи светофар: "Когато шофираш и зеленото изведнъж спре, това е по-опасно."
"Шофьорът е човекът, който решава как да се движи. Понякога поведението му е свързано с незнание. Никой не иска да загива, да убива други хора. На курса го обучават само да държи волана и да натиска педалите. Манталитета не му го изменят, 30 часа обучение не могат да го променят", посочи още Алекси Кесяков