Във връзка с модернизацията на коловозното развитие на Централна гара София от 7 май се въвежда промяна в движението на влаковете, които пристигат и заминават основно от и към северното направление Мездра, Видин, Варна и Русе. Това съобщиха от Държавно предприятие „Национална компания железопътна инфраструктура“ (ДП НКЖИ).
За да бъде възможно по-нататъшното осъществяване на строителните дейности, но и частично възможно влаковото движение и маневрена дейност, в железопътния възел ще бъде преустановено движението на влаковете от шести до дванадесети коловози. Очаква се строително-монтажните работи по коловозното развитие на Централна гара София да продължат 15 месеца, обясниха от НКЖИ, цитирани от БТА.
През този период за обслужване на влаковете по направленията София - Подуяне пътническа, София - Волуяк и София - Захарна фабрика ще бъдат въведени в експлоатация вече ремонтираните трети, четвърти и пети коловози, като пътниците ще могат да ползват първи, втори и трети перони на Централна гара София.
Влаковете по северното направление Мездра - Видин/Варна/Русе, част от които ще приключват и започват движението си в/от жп гара София-Север ще бъдат засегнати. Създадена е организация за достъп и обслужване на пътниците от и до Централна гара София чрез подсигуряване на електромотрисни влакове (ЕМВ), които ще извършват трансфери на пристигащите и заминаващите пътници от Централна гара София до и от жп гара София-Север.
Най-натоварените сутрешни пътнически влакове, които пътуват от Искърското дефиле, ще се движат директно до Централна гара София, без да се налага пътниците от тях да се прекачват на жп гара София-Север. Без прекачване ще пътуват и нощните композиции между София и Варна през Горна Оряховица, които ще се движат по обиколно трасе през Курило и Илиянци - Казичене - Искър.
От Информационния център на БДЖ не можеха в телефонен разговор с ФрогНюз да посочат кои са тези влакове, поне не на този етап. Към момента се чака телеграма как точно ще се движат влаковете и кои от тях щя стигат директно.
От държавното предприятие посочиха, че разговорите с представители на Столична община са в напреднала фаза във връзка с необходимостта от осигуряване на обслужващ градски транспорт за пътниците, които предпочитат да пристигат и заминават директно от жп гара София-Север.
Още информация относно временните промени в движението на влаковете, свързани с ремонта, клиентите на Българските държавни железници (БДЖ) ще могат да получават от служителите на гишетата „Информация”, билетните каси в железопътните бюра и гари, на националния информационен телефон 02/931 11 11 или от електронния пътеводител на официалната интернет страница на дружеството.
На 1 април кабинетът в оставка осигури близо 32 млн. лева за закупуване на 76 модернизирани вагона за „БДЖ-Пътнически превози“, както и отпусна 154,6 млн. лева безлихвен заем на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) за два железопътни (жп) проекта.
ФрогНюз