Докато не се направят магистралите, не може да се оправи пътната мрежа, обясни министърът.
Магистралите са като прахосмукачка, засмукват транзитния, тежкия трафик, а когато ги няма, се разбиват пътищата. Сега имаме 110 млн. лв., - 35 млн. лв. за зимно поддържане, а останалите 65 млн. - за запълване на дупките, които ни съпътстват през всичките години, обяви по БТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.
Новите договори били с много по-ясни правила и затова ще се изчистят всички дупки до втори клас пътища, обясни министърът и добави, че сме в параграф 22, защото докато не се направят магистралите, не може да се оправи пътната мрежа.
От година и три месеца не ни интересува кой какво прави, а дали е спазен стандартът или не. Постоянно се изпращат проверки, каза още министърът. Наказания има, когато не са изпълнени критериите за качество. Ще се ремонтират пътищата, докато се отстранят всички ефекти и даде пример за булевард в Русе, който е отново за ремонт.
За АМ "Марица", той обясни, че България прогресира и всеки ден, малко по-малко, обещаното, става. АМ "Марица" е изключителен пример за това как България е "дресирала" магистрали по анекс и половина на км и по един км на година. Магистралата обаче е 117 км, сега са стартирани 2 ЛОТ-а, има три източника на финансиране, график и до 2013 г. ще е готова.
1600 са заповедите, влезли в сила за незаконните постройки, 300 трябва да бъдат съборени до април месец. Държавата е приватизирала борбата с незаконното строителство и по този начин е обезпечена, но било изцяло в интерес на собствениците да разрушат постройките сами.