Съпредседателят на „Продължаваме промяната” Асен Василев опроверга твърдение на бившия вицепремиер Атанас Пеканов, че в Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ) няма проект за градска железница в Пловдив, посочват от пресцентъра на партията.
„Миналата неделя Асен Василев е застанал пред гражданите на Пловдив на Римския стадион и им казал, че той е вкарал проект за метро в Пловдив (градска железница) до летището в Плана за възстановяване (съответно трябва да се изпълни до лятото на 2026). Разговорът е качен и в страницата на партията“, пише в пост във фейсбук страницата си бившият вицепремиер Атанас Пеканов, предаде БТА.
В публикацията си той обяснява, че такъв проект в българския План за възстановяване и устойчивост (ПВУ) не съществува. „Чувал съм за такива идеи от други хора, може и да са добри, но винаги са били само теоретични. Няма такъв проект, няма такова финансиране“, пише Атанас Пеканов.
Асен Василев заявява в отговор на публикацията на Атанас Пеканов, че проектът за градска железница в Пловдив, която ще се финансира по ПВУ, влиза в Проектен фиш 19 (компонент 8, инвестиция 1).
„Учуден съм, че Атанас Пеканов, който два пъти е бил министър, отговарящ за Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ), не си е направил труда да го прочете. Иначе щеше да види, че проект за градска железница в Пловдив, която ще се финансира по ПВУ има", пише Асен Василев във Facebook и обяснява:
„ПВУ (финална версия от април 2022 г.):
Проектен фиш 19 (компонент 8, инвестиция1):
"Описание на Проект 1 – Въвеждане на редовно тактово влаково обслужване (тип S-bahn) в крайградските райони на София, Пловдив и други градове чрез закупуване на едноетажни и двуетажни оперативно съвместими електрически мотрисни влакове с максимална скорост 160 км/ч, оборудвани с ERTMS
С оглед подобряване на обслужването с железопътен транспорт на най-големите градове на България – сред които София и Пловдив, се предвижда организирането на движение на регулярни крайградски влакове (тип S-bahn) в крайградските им райони."
Етап 184 и 186: „42 електрически мотрисни влака (ЕМВ) за пътнически услуги в крайградския транспорт с максимална скорост от 160 km/h, оборудвани с бордова апаратура за ERTMS — 7 двуетажни ЕМВ с минимален капацитет от 300 места за сядане и 35 едноетажни ЕМВ с минимален капацитет от 200 места за сядане““, пише в ПВУ според Асен Василев.
ФрогНюз