Новината, че е отменен търга за 35 нови влака - де факто модернизацията на българския жп транспорт е вероятно най-видим и красноречив знак за пленената държава в България и тоталната безпътица, в която влезнахме с това служебно правителство. Самият Гвоздейков предпочете да остане служебен министър именно за да продължи работата по търга.
И така предпочете да прекъсне връзката си с хората, които го издигнаха - ППДБ, в името на високата цел - България с жп транспорт. Е, довърши я. Говорихме по телефона, твърди, че законът бил такъв и това бил единствения начин. Това не го знаше преди?! Скоро бях в Италия, тя не е с най-добрия жп транспорт, но е показателно, че свързаността в Европа се дължи основно на жп транспорта. Милиони италианци и чужденци го използват за стигнат сигурно навсякъде в страната. У нас той е в окаяно състояние - нито трасетата са модернизирани, нито влаковете, нито обслужването. И всичко заради корупионните мрежи, които от една страна блокират възможността да се проведе до край нормален търг, а от друга блокират развитието на жп транспорта, за да се осигурят пътници за автобусния транспорт.
Толкова е драматична тази увеличаваща се разлика между България и Европа!. Подобна е ситуацията и с Български пощи. Тези дни пратих нещо по италианските пощи - като оставим настраната сградите /и у нас пощите имат прекрасни сгради, или поне имаха/, обслужването беше безупречно. Защо да не бъдат конкурентноспособни на Спийди и на Еконт? Какво от това, че са държавни, но изкуствено ги потискат, разбира се и с неудачните кадрови назначения, които като че ли най-много се стремят да осигурят заслон за частната конкурения.
Върнете ми правото да пътувам бързо и удобно с жп транспорт. Не само на мен, но и стотици хиляди пътници, включително чужденци, които опознават страните в ЕС чрез железниците. Но защо си мисля, че дори и на БДЖ ще намерят цаката с частни пътнически жп компании под контрола на тези, които въртят в момента автобусните компании.
Facebook, Илиян Василев