Близо 10% ръст на вече подадените данъчни декларации спрямо миналата година, отчитат от Националната агенция за приходите.
Пред БНР Анна Митова от ведомството обясни, че вероятно активността се дължи на напомнителните имейли, които от агенцията изпратиха на данъкоплатците. В тях се посочва, че получателите на съобщението имат задължението да подадат декларациите си и евентуално да внесат данък за довнасяне.
През последните години от Националната агенция за приходите напомнят на хората, които още не са декларирали доходите си за предходната година, че наближава крайният срок, обясни пред БНР Анна Митова, която отговаря за комуникациите в агенцията:
"Преди да бъдат налагани санкции за недеклариране или неплащане на задълженията, ние се свързваме със са конкретните лица, за да ги информираме с електронни писма или пък по телефона и да им кажем как биха могли да изпълнят задълженията си и какви срокове".
В края на всяка данъчна кампания се засилва активността за подаване на декларации, но с всяка година все повече хора предпочитат да подадат формулярите по-рано през годината благодарение на предварително попълнените данни. Ако все пак се пропусне крайния срок за подаване – 30 април, всеки отново трябва да подаде декларация, обясни Митова.
"За дължимия данък за довнасяне, който не е внесен в срок 30 април, независимо дали има подадена в срок декларация, се дължи лихва за просрочие".
ФрогНюз