НОВИНИ


Нова телевизия и „Нет инфо” също излязоха с позиции за готвените законови промени в хазарта

3 2386 29.04.2024
Нова телевизия и „Нет инфо” също излязоха с позиции за готвените законови промени в хазарта
Нова телевизия

„Алармираме, че приемането на Законопроекта в подобни безпрецедентно съкратени срокове и без обсъждане със заинтересованите страни, може сериозно да застраши икономическата независимост на медиите. Законопроектът съществено ще влияе върху нас, тъй като забранява изцяло рекламата на цял икономически сектор. Непредвиденото и в средата на годината намаление на приходите от реклама, ще застраши програмната схема на телевизията, включително може да ограничи достъпа на зрителите до значими спортни събития”, гласи позицията на Нова Броудкастинг Груп.


„Към настоящия момент „Нова Броудкастинг Груп" ЕООД (Нова) е планирала изцяло и е сключила договорите си с независимите продуценти за производство на предавания и сериали, закупила е права за излъчване на спортни първенства, гарантирала е производството и излъчването на събития от обществен интерес. Настояваме да бъде направена оценка на въздействието от Законопроекта и да се прецени доколко забраната за реклама на хазарт ще доведе до намаляване на броя на играещите и съответно - до реални ползи от това. Вярваме и се надяваме, че ще намерите най-правилното решение на проблема с хазартните зависимости, без с това да се застрашава икономическата стабилност на медиите, особено в навечерието на предсрочни парламентарни избори и избори за Европейски парламент. Подобен безпрецедентен ход ще създаде сериозно съмнение в предвидимостта на Българската инвестиционна среда на прага на приемането на страната ни в еврозоната”, се казва още в позицията на Нова Броудкастинг Груп.

 

"Няма как да не отбележим пълната липса на диалог със заинтересованите страни при приемането на текстове, които ще окажат значителен негативен ефект върху дигиталните медии, регистрирани в България. Ежегодната статистика показва, че най-голямата част от вложенията на рекламодателите на българския пазар за дигитална реклама традиционно се насочват към социалните мрежи - Facebook, Instagram, LinkedIn, Viber и др., които не подлежат на законова регулация в България. В този смисъл големите губещи от пълната забрана за реклама на хазартни игри, ще бъдат българските електронни медии и сайтове. На практика рекламните бюджети на хазартните оператори няма да изчезнат, а ще бъдат преразпределени и изцяло насочени към други играчи на дигиталния пазар - социални медии, чуждестранни сайтове, анонимни сайтове и т.н.", се казва в позицията на Нет инфо.

 

"Ексклузивното спортно съдържание, което достига до аудиторията на Нет инфо напълно безплатно, изисква огромни инвестиции, които Групата прави и чиято възвращаемост ще бъде силно ограничена от забраната, въвеждана със Законопроекта. Нещо повече - промените в средата на годината, ще осуетят изпълнението на вече поети ангажименти по лицензионни и рекламни договори.

 

Не подкрепяме извършването на законови промени със съществен икономически ефект върху медиите в ключов момент за българското общество - малко повече от един месец преди провеждането на европейски и парламентарни избори", добавят от компанията.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама