"Когато нелепите чиновници не могат да се справят с нещо, забраняват рекламата му. Точно такъв изглежда случаят със забраната за рекламата на хазарт в медиите".
Доц. д-р Александър Христов, комуникационен експерт и университетски преподавател по пиар и комуникации, Facebook. Заглавието е на редакцията на ФрогНюз.
Когато нелепите чиновници не могат да се справят с нещо, забраняват рекламата му.
Точно такъв изглежда случаят със забраната за рекламата на хазарт в медиите. Вероятно целите на това са добри - да се ограничи хазартната зависимост, освен ако няма нещо скрито. Но за да се справиш с нещо - пушене, хазарт - трябва да премахнеш търсенето, а не връзката между търсенето и предлагането, което представлява рекламата. В противен случай комуникациите сами ще си намерят своя път до потребителя - било то в социалните мрежи, през инфлуенсъри или в селската кръчма. Какво стана след забраната за реклама на цигари? Точно така, увеличиха се промоциите.
Иначе рекламата е прекрасен инструмент. Тя прави добрия продукт велик и дава възможност недостатъците на лошия да станат ясни по-бързо. А ако нещо вреди, трябва да има кампания, от която хората да разберат за тази вреда.
Иначе забраната е най-лесна. Но е ефективна колкото да кажеш на дете да не скача в локва. Като се обърнеш с гръб - то продължава.