Нелоялни практики с цени и етикети наблюдаваме и тази година по Великден, каза Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“. Тя уточни, че и през този празничен сезон има онлайн оферти за козунаци, които често подлъгват потребителите да закупят подобен тип артикул през интернет. Причината е, че няма как да знаем за произхода на козунака.
„Всяка храна, която се предлага без необходимата и задължителна маркировка, както за агнешкото има печати от къде са – дали са внос или са родни, защото това е лицето, което носи отговорност за безопасността на продукта. А когато става въпрос за храна, рискът е много голям.
Нелоялните търговски практики биха били свързани с нарушаване на икономическите интереси на потребителите, с различни хитринки, които се прилагат при обозначаването на цените, на условията, при които се предлагат тези продукти, затова трябва да сме много внимателни.“
Габриела Руменова очерта и проблема с „промоционалните“ щандове по време на празниците: „В обектите се появяват характерните за този период стоки, с едни червени етикети с послания „Само сега!“, и хората остават с усещането, че това е промоция, но всъщност няма как да бъде. Знаем, че по закона за защита на потребителите, за да бъде намалена една стока, трябва да е предлагана поне един месец на старата и по-висока цена.“
Агнешкото месо трябва да има червен етикет, когато е внос, и син, ако е българско, напомня Габриела Руменова: „Има и една друга нелоялна практика като стана дума за агнешко месо – предлага се замразено месо, при положение, че пише охладено. БАБХ извършва проверки и за този вид практика.“