Предизборната кампания започна още при опита за ротация в управлението. Явно са усещали, че изборите наближават. Сега е важна подребдата на листите, лидерските сблъсъци, както и посланията. Различните политически партии ще имат нужда от различни кампании, подчерта в коментара си коментира социологът Евелина Славкова, съосновател на Изследователски център „Тренд“.
Битката ще бъде ожесточена особено за второ, трето и четвърто място в следващото Народно събрание. Кампанията за Европейския парламент ще мине на втора линия, това не е позитивно, но изборите 2в1 предполага по-висока избирателна активност. От някои от партиите преди 9 юни не очаквам позитивен тон, дори за евроизборите.
Смесването на двете кампании няма да е трудно, но ще бъда объркващо за електората, коментира Славкова пред БНР.
"Усещане за преодоляване на политическата криза доловихме през миналата година, когато се сглобяваше „некоалицията“. Но за истински край на кризата можем да говорим едва при редовен кабинет, който да изкара пълен мандат, подчерта Евелина Славкова. Тепърва ще берем негативните плодове от политическата криза, включително и като последствия от евроинституциите и средствата, на които се надяваме.
Ниската избирателна активност и липсата на силни и стабилни политически сили се отразяват на шансовете за реализация на желанията. Успех ще постигнат партиите, които освен твърдия електорат, мобилизират и част от периферията.
Не бива съвсем да изключваме вероятността за други избори през есента, дори и да не ги искаме, допълни социологът.