Популярната платформа за резервации на места за настаняване Booking.com вече ще трябва да спазва по-строги правила в Европейския съюз поради огромната си пазарна мощ. Европейската комисия реши да постави компанията под действието на Закона за цифровите пазари (ЗЦП), който има за цел да намали пазарната мощ на големите цифрови организации. Поради това Booking.com трябва да осигури по-добри условия за доставчиците на хотели и ваканционни имоти под наем.
С тези нови правила потребителите, които използват Booking.com за настаняване, ще имат по-голям избор и свобода. Освен това платформата трябва да осигури справедлив достъп до услугите си и за доставчиците. Това потенциално може да доведе до по-голяма гъвкавост по отношение на условията за резервация и анулиране.
Booking.com е категоризиран като основен играч в европейската туристическа индустрия, признава комисарят по цифровите технологии на ЕС Тиери Бретон. Целта на Европейската комисия е да се увери, че компанията спазва всички изисквания на DMA, призова той. На Booking.com е даден гратисен период от шест месеца, за да приложи тези промени, преди да представи подробен доклад на Комисията.
Комисията обмисля дали онлайн услугата X (известна преди като Twitter) попада под действието на закона. Компанията, собственост на Елон Мъск, твърди, че не притежава господстващо положение на пазара въпреки огромната си потребителска база, като посочва услуги като Threads и Mastodon като реални алтернативи.