До поредния трагичен инцидент се стигна, след като в годините назад бяха занемарени изискванията за безопасност на движение на влаковете.
Това обясни пред БНР Венцислав Славков, управител на БДЖ "Пътнически превози".
Бърз влак прегази двама работници между гарите Телиш и Горни Дъбник.
От МВР - Плевен съобщиха, че сигналът за инцидента е подаден в 22:09 часа снощи.
"Следствените действия все още продължават. Очакваме окончателното становище на разследващите органи".
Той уточни, че става въпрос за неспазването на правилата, които са разписани в нормативните актове.
По-скоро причината е рутината в работата на нашите служители. Имат голяма практика и понякога ги пренебрегват".
Не мисля, че е честа практика поддръжката на железния път да се извършва нощем, посочи още той в предаването "Хоризонт за вас".
"Но не съм запознат точно с процедурите на колегите от железопътната инфраструктура. В повечето случаи ремонтите се извършват в светлата част на денонощието".
Славков не вижда съществуващо напрежение между НКЖИ и БДЖ.
Той коментира причините за зачестилите инциденти в железниците.
"За голяма част от инцидентите не е виновна БДЖ.
Не мисля, че има пряка връзка между последните три. Те са на различна основа и естество. На Централна гара е следствие от прилошаване на машиниста. В Лом е злоумишлено деяние. Случаят от снощи е от съвсем друго естетво".
Няма как да предотвратим всички тези инциденти, обясни Венцислав Славков.
Той посочи, че случаите се анализират, а още в средата на април са назначени проверовъчни изпити на всички служители, свързани с безопаснотта в БДЖ.
"Те приключват днес. Следващата седмица комисиите ще излязат с резултати".
До десетина дни ще бъдат готови за експлоатация вагоните, закупени от "Дойче бан", каза още той.